سیستم عامل WEBOS چیست ؟ بررسی سیستم عامل تلویزیون ال جی

سیستم عامل WEBOS چیست ؟

سیستم عامل webos چیست ؟ در ابتدا سیستم عامل های موبایل با پیشرفت ها کمی در تلویزیون ها به کار برده می شد. اما امروزه تقریبا هر برند یک سیستم عامل را برای محصولات خودش به کار می برد که کاملا پیشرفته هستند. من در این مطلب در مورد سیستم عامل webOS که شرکت ال جی از سال 2013 آن را خریده و در تلویزیون هایش به کار برده است با جزئیات کامل برایتان توضیح می دهم که امیدوارم برای شما مفید باشد. اچ پی وب او اس ( HP WebOS ) یک سیستم عامل تلفن همراه بر پایه هسته لینوکس است. وب او اس در ابتدا توسط شرکت پالم توسعه داده شد و پس از پیوستن آن به هیولت پاکارد توسط این شرکت گسترش یافت. نام رسمی آن بدون W بزرگ و به شکل webOS است ولی شکل WebOS آن بیشتر به کار می رود. اين نام معنايی بسيار جالب دارد و سيستم عامل تحت وب را در ذهن به نمايش می گذارد. نسخه های مختلفی از این سیستم عامل بر روی تلفن های همراه پالم و اچ پی به بازار عرضه شده است. در نهایت در سال 2013 ال جی ناجی این سیستم عامل شد و آن را برای استفاده انحصاری در تلویزیون های خودش خرید و تا کنون نیز آن را توسعه داده است. آخرین نسخه از این سیستم عامل با نام WEB OS 3.5 شناخته می شود که جدیدا معرفی شده است. نسخه WEB OS 3.0 در سال گذشته جایگزین WEB OS 2.0 شد. اما به دلیل سخت افزارهای مورد نیاز، تلویزیون های قدیمی این شرکت قادر به آپدیت نبودن و نسخه WEBOS 2.0 جای خودش رو به WEBOS 3.0 نداد. این سیستم‌ عامل جدید که نتیجه سال ها تجربه‌‌ تیم webOS است، یکپارچه، ساده و غیر پیچیده است. به گفته ال جی، استفاده از این سیستم عامل در کنار فناوری هایی که ما در محصولات خود به کار گرفتیم باعث می شود تا محصولات آینده ما ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد و خلاقانه ای داشته باشند و از آخرین فناوری های مربوط به وب و دسترسی به آن نیز بهره مند شوند.

سیستم عامل webos چیست

WEBOS چیست ؟

سیستم عامل webos چیست ؟ WEbOS سیستم عامل تلویزیون های ال جی LG می باشد، که مبتنی بر سیستم عامل لینوکس می باشد. ال جی توانست با قرار دادن این سیستم عامل بر تلویزیون های اسمارت خود کنترل و دسترسی به ویژگی های پیشرفته و همچنین دستگاه های متصل به تلویزیون را از طریق یک رابط گرافیکی زیبا به کاربران خود پیشکش کند. WEBOS در ابتدا توسط شرکت پالم در سال 2009 ارائه شد. با پیوستن پالم به کمپانی HP، در آرویل 2010 توانستند از WEBOS در چند تلفن هوشمند و تبلت استفاده نمایند و سهم کوچکی از بازار سیستم عامل ها را به خود اختصاص دهند. این روند تا سال 2013 ادامه داشت تا اینکه کمپانی ال جی در ماه فوریه این سال، WEBOS را از کمپانی HD خریداری نمود. در حال حاضر ال جی از WEBOS 2.0 برای تلویزیون های هوشمند بهره می برد. که محیطی سرگرم کننده لذت بخش برای یادگیری و استفاده آسان برای کاربران خود فراهم کرده است. گفتنی است که ال جی قصد دارد این سیستم را در تلفن های هوشمند خود به کار ببرد.

webos چیست ؟

بررسی سیستم عامل تلویزیون ال جی

سیستم عامل webos چیست ؟ اتصال تلویزیون ال جی به اینترنت به صورت وای فای کار چندان سخت و پیچیده ای نیست و در زمان پایین و به راحتی در تلویزیون امکان پذیر است. البته اگر در مسیر اتصال دچار مشکل نشوید. در صورت ایجاد خطا باید روشی خاص را برای اتصال مورد استفاده قرار دهید که در این حالت کار کمی پیچیده تر خواهد شد و باید راه های متنوعی را برای اتصال تلویزیون به اینترنت به صورت وای فای طی کنید. با وجود امنیت بالای سیستم عامل خاص تلویزیون های ال جی، در این سیستم عامل از روش های رمز گذاری به روز و پیشرفته استفاده نمی شود. استاندارد WPA-PSK یا WPA2-PSK در این تلویزیون ها پشتیبانی نمی شود، بلکه از استاندارد با امنیت پایین تر WEP استفاده شده است؛ این قضیه تا حدی مشکل آفرین خواهد بود و سبب نگرانی حدودی در افراد از بابت امنیت خواهد شد. معمولا بر روی مودم ها Authentication Type بر روی حالت های WPA-PSK یا WPA2-PSK قرار دارد. در این حالت اگر بخواهید اتصال تلویزیون ال جی به اینترنت به صورت WiFi را انجام دهید با خطاهایی از جانب تلویزیون مواجه می شوید که می توان گفت اتصال به اینترنت به صورت وای فای را با مشکل رو به رو می کند، در واقع شما نمی توانید این اتصال را به پیش ببرید. البته این خطاها به روش دیگر قابل رفع شدند و با چند مرحله می توانید تنظیمات مودم خود را تغییر دهید تا با این خطاها مواجه نشوید.

 

مراحل را قدم به قدم برای اتصال تلویزیون ال جی به اینترنت پیش ببرید:

سیستم عامل webos چیست ؟

1- در ابتدا به صفحه ی LOGIN مودم خود وارد شوید. برای این کار در مرورگرتا آدرس مودم خود را وارد نمایید. معمولا تایپ 192.168.1.1 در مرورگر شما را به این صفحه خواهد برد. User name و پسورد خود را در این قسمت وارد نمایید، معمولا این کلمه ADMIN می باشد.

2 – پس از وارد کردن این گزینه ها، بر روی کلید LOGIN کلیک نمایید.

3 – تنظیمات را با این عکس مطابقت دهید و در صورت عدم تطابق، آن ها را دستکاری نمایید تا مانند هم شوند. تنظیمات دستکاری شده را ذخیره نمایید.

نکته مهم: توجه داشته باشید که در حالتی که استاندارد استفاده شده در مودم WEP 64Bit باشد شما می توانید تا 10 کاراکتر را به عنوان رمز مودم انتخاب نمایید. لازم است 10 کاراکتر استفاده شده ترکیبی از عدد و حروف باشند تا امنیت بالاتری تامین شود. استاندارد WEP128Bit نیز امنیت مطلوبی را ایجاد می کند؛ تعداد کاراکترهای به کار رفته می تواند تا 26 عدد و ترکیبی از عدد و حروف باشد. در این روش نیز شرایط شبیه به 64 بیت می باشد.

پس از پایان یافتن تنظیمات بر روی مودم حال نوبت دستکاری کردن تنظیمات تلویزیون و اتصال آن به اینترنتی می باشد.

1 – با انتخاب دکمه ی SMART بر روی ریموت کنترل، نوار منو در پایین صفحه نمایان خواهد شد. بر روی این نوار گزینه ی تنظیمات را انتخاب نمایید.

2 – آیکونی در سمت راست به شکل شبکه و اینترنت موجود است، این گزینه را انتخاب نمایید.

3 – با انتخاب این آیکون، گزینه هایی برایتان به نمایش در خواهند آمد، از میان آن ها « اتصال شبکه » یا معادل انگلیسی آن را کلیک کنید.

4 – پس از انتخاب این گزینه با دو مورد برای اتصال به اینترنت مواجه خواهید شد. شما برای اتصال تلویزیون ال جی به اینترنت می توایند از دو راه اتصال به صورت سیمی و از طریق پورت LAN و به صورت بی سیم و از طریق Wi Fi استفاده نمایید.

5 – در این مرحله بر روی دکمه ی شروع اتصال کلیک نمایید تا به صفحه ی بعدی بروید.

6 – در این صفحه لیستی از شبکه هاب موجود ردیف شده اند که شما می توانید در صورت تمایل هر یک از آن ها را از طریق ریموت کنترل جادویی و به راحتی انتخاب کنید. شبکه های قرار گرفته در این صفحه شامل اتصال وای فای و همچنین اتصالات سیمی می شوند.

7 – بسته به استارد 64 یا 128 بیتی، تعداد کاراکترهای رمز خود را در کادر موجود وارد نمایید. توجه داشته باشید که رمز را با دقت بالا و بدون اشتباه تایپ نمایید. البته دکمه های کنترلی به شما کمک می کنند تا در صورت اشتباه در وارد کردن رمز ترکیبی، به راحتی به کارکتر مورد نظر رفته و سپس آن را اصلاح نمایید.

8 – در این مرحله باید یک بار دیگر و برای تایید رمز مودم را وارد نمایید تا رمز در تلویزیون ثبت گردد.

9 – پس از اندکی صبر، اتصال به اینترنت انجام خواهد گرفت. اطلاعاتی از نحوه ی اتصال بر روی نمایشگر درج خواهد شد.

10 – سپس بر روی تلویزیون ال جی نمایش داده خواهد شد که اتصال تلویزیون شما به اینترنت موفقیت آمیز بوده است. شما با انتخاب گزینه ی تکمیل و یا معادل انگلیسی آن می تواند صفحه جاری را ببندید.

11 – در این مرحله اگر مجددا دکمه ی SMART را بر روی ریموت کنترل فشار دهید و مشاهده کنید که امکان استفاده از مرورگر اینترنت فراهم است. پس از انجام این مراحل با موفقیت کامل، اتصال صورت خواهد پذیرفت و شما می توانید اتصال سریع تلویزیون به شبکه ی وای فای منزل خود را به انجام رسانید. استفاده از اینترنت پر سرعت این امکان را برایتان فراهم می کند تا از تلویزیون بیش از وسیله ای صوتی و تصویری سود ببرید و قابلیتی فراتر از تلویزیون را در اختیار خواهید داشت. شما می توانید به وب گردی بپردازید و محتوای مورد نظر خود را بیابید. دیدن محتوا بر روی تلویزیون با نمایشگر عریض بدون شک جذابیت بالاتری به همراه خواهد داشت. با توجه به اینکه شما می توانید به جستجوی ویدئوهای یوتیوب نیز بپردازید، استفاده از تلویزیون تا چند برابر برایتان جذاب تر خواهد شد. زیرا هر محتوایی چه صوت و چه تصویری در مدت زمانی بسیار کم در اختیارتان قرار خواهد گرفت. اگر با روش اتصال به You Tube آشنایی ندارید توصیه می شود پستی که در این مورد آماده شده است را مطالعه نمایید. امکان اتصال تلویزیون ال جی به اینترنت از طریق سیم نیز فراهم است. برای این کار کافی است مودم را از طریق کابل و درگاه LAN به تلویزیون متصل نمایید؛ تمامی تلویزیون های اسمارت جدید دارای این پورت هستند. پس از اتصال مودم در میان شبکه های اتصال به اینترنت، دستگاه مودم نیز قرار می گیرد و شما آن را برای اتصال انتخاب نمایید. سیستم عامل webos چیست ؟

سیستم عامل webos چیست ؟

فروشگاه محتوا

سیستم عامل webos چیست ؟ فروشگاه محتوا تلویزیون های اسمارت ال جی حالا از ظاهر بسیار زیبایی برخوردار شده است، و افراد با ورود به این فروشگاه به هیچ وجه در بین دسته ها سردگم نمی شود. دیگر پنجره های مربوط به هر محتوای خاص کوچک نیستند و همگی با طراحی دوباره در تلاش برای خود نمایی هستند. در فروشگاه محتوای ال جی می توانید دسته بندی های خاصی را مشاهده کنید. برای مثال سریال‌ ها، فیلم‌ ها، بازی‌ ها و برنامه‌ ها همگی در دسته‌ های مخصوص خود به صورت رایگان یا پولی قرار گرفته‌ اند که می‌ توانید به هر کدام از آن‌ ها به صورت دلخواه دسترسی پیدا کنید.

ریموت کنترل جادویی ال جی

سیستم عامل webos چیست ؟ اکثر تلویزیون های اسمارت به ریموت کنترل هوشمند مجهز شده اند تا کارکرد راحت تری از تلویزیون را برایتان فراهم کنند. این ریموت ها با قابلیت های خاصی که دارند استفاده از برنامه ها و قابلیت های تلویزیون را راحت تر و با سرعت بالاتری انجام خواهند داد. ریموت کنترل جادویی تلویزیون اسمارت ال جی مانند یک موس طراحی شده است و عملکردی مشابه دارد، سرعت کار با این کنترل جادویی بیش از حالت معمول است و استفاده از قابلیت های هوشمند راحت تر و شیرین تر خواهد بود. سایر تلویزیون ها نیز به ریموت کنترل مجهز اند. در بسیاری از مدل ها بر روی ریموت کنترل امکان تعامل صوتی تعبیه شده است تا از طریق صوت خواسته ی خود را مطرح نمایید و در تلویزیون مشاهده نمایید. البته برخی از مدل تلویزیون های اسمارت به ریموت کنترل جادویی مجهز نشده اند، شما می توانید در این موارد اپلیکیشن مورد نیاز را دانلود نمایید و با نصب آن بر روی موبایلتان، آن را به ریموت کنترل هوشمند تبدیل نمایید.

ریموت کنترل تلویزیون اسمارت ال جی

نسل جدید ریموت کنترل ال جی برای سیستم عامل WEBOS

سیستم عامل webos چیست ؟ ال‌جی در نسل جدید ریموت کنترل‌ تلویزیون‌ های هوشمند خود، پد شماره‌ ها را دوباره اضافه کرده که در نقل مکان نشانگر ماوس هم می توانند به کاربر کمک کنند. حالا کنترل تلویزیون‌ های ال ‌جی شکل و شمایل شبیه ‌تری به ریموت‌ ها پیدا کرده و کار کردن با آن ها نیز راحت ‌تر شده است. از لحاظ طرز کار، این ریموت از اشاره (کلیک)، اسکرول (حرکت عمومی یا افقی)، حسگر‌ها و تشخیص صدا کاملا پشتیبانی می کند و آن را یاری می دهد تا به کمک کنترل  بتواند یک ویدیو رو بر روی تلویزیون تماشا کرد، موردی را جستجو کرد، برنامه‌ای را باز یا موسیقی را پخش کرد. ریموت کنترل این سیستم‌ عامل یکی از بی ‌نقص ‌ترین‌ ها در بین تلویزیون‌ های اسمارت است که کار کردن با آن ها نیز پس از مدتی بسیار آسان می شود.

ویژگی های سیستم عامل وب او اس WEBOS

استفاده آسان از سیستم عامل WEBOS

سیستم عامل webos چیست ؟ سیستم عامل webOS در بیشتر تلویزیون‌ های اسمارت ال‌ جی به کار برده شده و تجربه تلویزیون هوشمند را خیلی آسان  کرده است. راحتی استفاده از آن، جست ‌وجوی محتوا، مشاهده و ارتباط با دیگر دستگاه‌ ها و حتی روند آغاز نصب رو بسیار راحت کرده است. برای بار اول که تلویزیون هوشمند ال ‌جی را روشن می‌کنید، شخصیت متحرکی به نام پرنده لوبیایی (BeanBird) روی صفحه ظاهر می شود و به شما کمک می کند روند نصب اولیه رو به آسانی انجام بدهید. تنها کاری که کاربر باید انجام بدهد این است که کنترل جادویی Magic Remote رو بردارد و کلید OK را برای انجام سایر مراحل فشار بدهد. سیستم‌ عامل webOS می تواند سریع تشخیص بدهد که چه زمان و چه نوع دستگاه خارجی به تلویزیون متصل شده و به شما فهرستی از گزینه‌ های مرتبط با همان دستگاه را پیشنهاد می دهد.

دسترسی سریع به برنامه ها در سیستم عامل WEBOS

سیستم عامل webos چیست ؟ صفحه اصلی یا همان لانچر، یک منوی چپ به راست و قابل پیمایش است که در قسمت پایین صفحه تلویزیون، نمایش داده می شود و یکی از قابلیت‌های خاص webOS است. لانچر، جابه جایی میان برنامه ها و محتوای تلویزیون را بسیار آسان کرده است. این به ببینندگان امکان می دهد تا همزمان فیلم تماشا کنند، بازی کنند و هنگام دانلود محتوا یا جست ‌وجو، وب ‌گردی کنند بدون اینکه لازم باشد دوباره به صفحه اصلی برگردند.

دسترسی راحت به برنامه های مورد علاقه تان

سیستم عامل webos چیست ؟ تیم تولید webOS در آزمایشگاه سیلیکون ال‌ جی منوی منحصر به ‌فرد رو به عنوان سرویس پیشنهادی به برنامه ها اضافه کردند. این سرویس، برنامه های تلویزیونی پرطرفدار، برنامه‌هایی که تماشا کردن آن ها را از دست داده اید و همین طور ویدئوهای با کیفیت رو هم پیشنهاد می کند.

ویژگی سیستم عامل webos

تجربه کار

سیستم عامل webos چیست ؟ در ابتدای استفاده از تلویزیون ال جی تلاش کرده است که باز هم تغییر ایجاد نماید، شما در ابتدا با موجود عجیب سیاه رنگی آشنا می شوید که در حقیقیت ساکن تلویزیون شما است و کمک خواهد کرد تا تلویزیون شما راه اندازی شود و همه چیز جالب تر به نظر برسد. این حرکت ال جی که در نوع خود بسیار جالب توجه است تکراری است بر کاری که سال ها پیش از این ماکروسافت در قالب کاراکتری به نام کلیپی ایجاد کرد و همه دوستش داشتند. باید اعتراف کنیم که پرنده سیاه ال جی با نمک و دوست داشتنی است و احتمالا همه و به خصوص بچه ها به آن علاقه مند خواهند شد. به کمک پرنده سیاه ال جی شما به سادگی قادر خواهید بود تا تلویزیون خود را راه اندازی کنید، راه اندازی تلویزیون از همیشه ساده تر شده است. شما در محیط فانتزی پرنده سفر می کنید تا به خواسته های خود برسید. برای افزودن اپلیکشن ها باید سری به فروشگاه های مجازی ال جی بزنید که سریع ترین دسترسی به آن در صفحه اصلی قرار دارد، با توجه به منطقه ای که تلویزیون را برای آن تنظیم نموده اید دسترسی آسانی به اپلیکشن های موجود خواهید داشت، هرچند که ممکن است بعضی از آن ها برای ایران قابل استفاده نباشند. تمام برنامه های پیش فرض به همراه برنامه های که شما نصب کرده اید در یک قسمت فراهم آمده اند. شما به سادگی می توانید در میان نوارها به آن چه می خواهید برسید و یا به میل شخصی خود به سادگی زمانی که در کامپیوتر آیکون ها را جابه جا می کنید نسبت به جابه جایی آن اقدام کنید.

webos

webos 3.0 در راه است

سیستم عامل webos چیست ؟ اگر بخواهیم سیستم عامل های تلویزیونی را از نظر به روز رسانی و تعداد نرم افزار دسته بندی کنیم، ابتدا آندروید تی وی و سپس تایزن جزو برترین های جهان هستند. با توجه به مواردی مانند ورود شبکه های اجتماعی به دنیای حال حاضر، نقش گسترده شبکه های آنلاین پخش محتوا، تعدد شبکه های آنلاین بازی، افزوده شدن APP های ژورنالیستی و غیره…باید گفت که WEOS 2.0 پلتفرمی است که از پوشش تمامی آن ها ناتوان است. اما ال جی بیکار ننشسته و قرار است در CES 2016 نسخه جدید این سیستم عامل را با نام WEBOS 3.0 معرفی سازد. این سیستم عامل جایگزین WEBOS 2.0 خواهد شد و مزایای بسیار زیادی به آن افزوده شده است. این پلتفرم جدید از یک ریموت کنترل جدید و بهینه استفاده خواهد کرد که تعداد دکمه های آن به نسبت ریموت های جادویی ال جی بیشتر شده است. ال جی مدعی سرعت بیشتر در WEBOS 3.0 است. ال جی از یک اپلیکیشن ساده که بر روی گوشی ها و تبلت های هوشمند نصب می گردد سخن گفته است که به وسیله آن می توان به محتوای گجت های مورد نظر از طریق تلویزیون دست یافت. این اپلیکیشن ” LG TV Plus App” نام خواهد داشت. در قسمت بعدی کانال های تلویزونی، OTT و شبکه های پخش آنلاین اینترنتی با یکدیگر ادغام شده و در یک لیست قرار می گیرند. این کار به منظور سهولت در استفاده کاربران انجام می گیرد. بدین ترتیب کاربران می توانند به آسانی وارد شبکه های آنلاین شده و حتی حق عضویت خود را از طریق آن پرداخت نمایند.

سیستم عامل webos 3.0 در تلویزیون ال جی

[review]

1 دیدگاه در “سیستم عامل WEBOS چیست ؟ بررسی سیستم عامل تلویزیون ال جی

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:1 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو