درباره تکنولوژی triluminos سونی و نحوه کارکرد نمایشگر آن

فناوری Triluminos تلویزیون های سونی

فناوری Triluminos تلویزیون های سونی ؛تریلومینوس در واقع اصطلاحی است که توسط کمپانی سونی برای یک تکنولوژی اساسی که عمل اشباع رنگ در نمایشگرهای تلویزیون ها و اسمارت فون های این کمپانی را تقویت می نماید، انتخاب گردیده است. این تکنولوژی همچنین کمک می نماید تا تصاویر شفاف تر و با کیفیت رنگ بیشتری دیده شوند و از  محوی رنگ تصویر را، زمانی که از یک گوشه یا زیر نور مستقیم آفتاب تماشا می شود، کاهش می دهد. تکنولوژی Triluminos ابداعی از مهندسان بخش تلویزیون های Bravia  سونی است. از این تکنولوژی در نمایشگر Xperia Z Ultra نیز استفاده گردیده است. تکنولوژی تریلومینوس که در آن حتی قابلیت بهبود نمایش در انواع رنگ های قرمز، سبز و آبی و بدین وسیله بهبود کلی تصاویر خروجی نیز وجود دارد، در واقع تکنولوژی است که با آن می توان امکان نمایش خیلی عظیم تری از رنگ ها را در پنل های LCD و TFT فعال کرد. این تکنولوژی قابلیت اضافه شدن به پنل های موبایل و تلویزیون را داراست. با کمک تریلومینوس امکان نمایش تصاویر با رنگ و لعاب واقعی، در همان حالت که چشم های ما باید ببینند، فراهم می شود.

در ادامه این مطلب از وبلاگ خبری سایت میهن کالا قصد داریم به جزئیات بیشتر و نحوه عملکرد نمایشگرهای مجهز به این تکنولوژِی بپردازیم. با ما همراه باشید.

در تریلومینوس پیکسل های کوانتومی  به کار می روند که نور توسط آن ها در بخش هایی به اندازه ۲ تا ۱۰ نانومتر منتشر می گردد. این عمل سبب می شود که کیفیت نمایش رنگ ها در نمایشگرهای مجهز به این تکنولوژی، تا ۵۰ درصد افزایش یافته و کیفیت تصویر خروجی بسیار بیشتر از کیفیت پیش فرض نمایشگرهای LCD معمولی باشد.فناوری Triluminos تلویزیون های سونی

فناوری Triluminos تلویزیون های سونی ؛کمپانی سونی در راستای رقابت با تلفن همراه های هوشمندی که از AMOLED استفاده می کنند، از این تکنولوژی در گوشی های همراه سری Xperia خود بهره می برد. به عنوان مثال Xperia Z Ultra یک نمونه بارز از این گوشی هاست همانطور که بالاتر نیز به آن اشاره کردیم. چنان که کیفیت TFT یا AMOLED را با Triluminos مقایسه کنیم نتیجه مقایسه خوب و بهترین خواهد بود.

شیوه کار نمایشگرهای تریلومینوس چیست ؟درباره تکنولوژی triluminos سونی و نحوه کارکرد نمایشگر آن

نمایشگرهای تریلومینوس به عنوان اولیی محصولاتی که از پیکسل های کوانتومی و کریستال های نانو بهره می برند ، شناخته شده اند. در پیکسل های کوانتومی از تکنولوژی نیمه هادی ها استفاده شده است که به شکل گیری ذرات نانو کمک کرده و کریستال های نانو را برای نمایش بهتر رنگ ها مهیا می سازد. در واقع نمایشگرهای LCD قدیمی با کمک نور پس زمینه و پردازش آن ها توسط سه رنگ آبی، سبز و قرمز جهت نمایش تصاویر استفاده می کردند. اما بزرگ ترین مشکل در افزایش کیفیت این تکنولوژی این بود که فیلترهای رنگی مذبور غیر قابل انتخاب هستند. به زبان ساده نمایش رنگ های اختصاصی توسط این سه رنگ محدود می شود. در مقابل، نمایشگرهای تریلومینوس از نور LED آبی در پس زمینه بهره می برند که موجب شفافیت بیشتر رنگ های قرمز و سبز نیز می شود که نتیجه آن شاهد بودن رنگ های بهتر و زنده تر در تصاویر و ویدئوها است. در نهایت می توان این را به عنوان نتیجه ازعان داشت که نمایشگرهای با تکنولوژی تریلومینوس از درخشندگی و شفافیت بیشتر و کیفیت بسیار بهتری در نمایش تصاویر برخوردارند.

[review]

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو