تلویزیون اسمارت چیست؟

اسمارت بودن تلویزیون از ویژگی های خاصی است که در سال های اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته است و به صحنه ای رقابتی در میان سازندگان تبدیل شده است. اولین تلویزیون اسمارت توسط کمپانی سامسونگ تولید و به کاربران ارائه شد. تلویزیون اسماتر چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ از کجا بفهمیم تلویزیون اسمارت است و تفاوت آن با تلویزیون های معمولی چیست از جمله پرسش هایی هستند که در این مقاله به آن ها پاسخ خواهمی داد.

تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

برای اولین بار موبایل های اسمارت تولید شدند و تا حدی سبک زندگی افراد را تحت تاثیر خود قرار دادند. زندگی روزمره به واسطه ی این محصولات با تغییراتی در افراد مختلف همراه بود.

حمایت و استقبال از گوشی های همراه هوشمند سبب تولید تلویزیون هایی شد که پا از حد خود فراتر بردند و به قابلیت هایی مجهز شدند که دیگر نمی توان آن ها را تنها یک محصول صوتی و تصویری نامید. عمده تفاوت تلویزیون اسمارت با سایر مدل ها، امکانات اتصال در این تلویزیون هاست.

شما می توانید از طریق تلویزیون اسمارت خود به اینترنت متصل شوید و به جستجو در میان صفحات اینترنت بپردازید. امکان دسترسی به محتوای آنلاین و ویدئدوهای مختلف دنیایی از سرگرمی را در اختیارتان می گذارد و شما می توایند با جستجوی فیلم و ویدئوی مورد علاقه خود دورهمی شیرین و جذابی را با خانواده خود داشته باشید و لحظات بیشتری را با خانواده ی خود سپری نمایید.

اتصالات هوشمند در تلویزیون های سامسونگ و الجی از دیگر قابلیت های جذاب تلویزیون اسمارت می باشد که کارایی فوق العاده ای را در اختیارتان می گذارد. بع این معنا که اتصال هر گونه وسیله اعم از فلش و گوشی موبایل به تلویزیون سان تر و سریع تر از تلویزیون های معمولی است.

برای خرید و دریافت قیمت تلویزیون سامسونگ و الجی به فروشگاه اینترنتی میهن کالا مراجعه کنید.

از کجا بفهمیم تلویزیون هوشمند است؟

هوشمند بودن تلویزیون چیزی نیست که از دید خریدار پنهان شود و شرکت سازنده آن را به هر نحوی که می تواند به رخ کاربران می کشد. اولین نشان های مبنی بر هوشمند بودن تلویزیون را می توان روی بسته بندی تلویزیون مشاهده کرد. را ساده تر برای اینکه بفهمیم تلویزیون اسماتر است یا خیر، این است که مدل تلویزیون خود را رد اینترنت جستجو کنید و مشخصات را مرور کنید.

تفاوت دیگر تلویزیون های هوشمند با معمولی به کنترل از راه دور آن ها بر می گردد. ریموت تلویزیون های هوشمند ساده طراحی می شود و یا دراای برنامه های مخصوصی همچون Netflix، Hulu یا Amazon Prime Video است.

تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند

اگر تلویزیون شما هوشمند بود که هیچ، اما اگر نبود، راه هایی وجود دارد که می توانید بدون صرف هزینه زیاد و خرید یک تلویزیون هوشمند، تلویزیون معمولی و غیرهوشمند خود را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کنید. برای اینکار کافی است که اقدام به خرید دانگل های اندروید کنید. این دانگل ها در واقع یک سیستم عامل هوشمند پرتابل یا قابل حمل هستند. استفاده از این دانگل ها بسیار ساده است.

سیستم عامل در تلویزیون

با خرید تلویزیون اسمارت مانند این است که موبایل یا تبلتی غول پیکر در اختیار داشته باشید و مانند موبایل از امکانات موجود در تلویزیون نیز استفاده نمایید.

امکان وبگردی و دسترسی به خواسته هایتان در کمترین زمان در تلویزیون اسمارت فراهم است، محتوای مورد نظر شما می تواند صوتی ، تصویری و یا متنی باشد. شما می توانید با توجه به سیستم عاملی که بر روی تلویزیونتان موجود است، اپلیکیشن های کاربردی و بازی ها را نصب نمایید و از آن ها استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: سیستم عامل WEBOS چیست ؟ بررسی سیستم عامل تلویزیون ال جی

تلویزیون اسمارت تولید شده در برندهای مختلف با سیستم عامل خاص خود فعالیت می کنند که در این میان تلویزیون ال جی با سیستم عامل اختصاصی Web OS و همچنین تلویزیون سامسونگ از طریق سیستم عامل تایزن فعالیت خواهند کرد و اکثر تلویزیون ها در سایر برندها مبتنی بر سیستم عامل آندروید و در برخی از موارد لینوکس و سایر سیستم عامل های متن باز هستند.

سیستم عامل در تلویزیون هوشمند

دیدن فیلم و سریال با تلویزیون هوشمند

یک تلویزیون اسمارت SMART TV امکانات گسترده ای را د راختیار شما قرار خواهد داد تا برایتان کارایی داشته باشد و این امکان را برایتان فراهم کند تا بیش از یک تلویزیون معمولی امکانات در اختیار داشته باشید. قابلیت TIME SHIFTING در اکثر این محصولات به چشم می خورد تا این امکان را برایتان فراهم آورد که در مواردی که امکان دیدن تصاویر زنده یا در هنگام پخش اصلی را ندارید، بعدا مراجعه نمایید و صحنه های از دست رفته را برای پخش مجدد آماده نمایید.

بیشتر بخوانید: سیستم عامل تایزن در تلویزیون های سامسونگ

شما می توانید تصاویر را با تلویزیون اسمارت ذخیره نمایید، البته امکان دسترسی به شبکه های آنلاین اینترنتی یا IPTV نیز با این تلویزیون ها فراهم است. از طریق تلویزیون اسمارت امکان دسترسی به شبکه های اجتماعی نیز فراهم است و شما می توانید به صورت خانوادگی یا فردی از پیج خود استفاده نمایید، دیدن تصاویر بر روی صفحه نمایش عریض و با کیفیت تصویر بالا، دسترسی به شبکه های اجتماعی شیرین تر خواهد کرد.

اتصالات هوشمند

استاندارد DLNA در تلویزیون اسمارت از ویژگی های هیجان انگیزی است که شما می توانید از آن استفاده نمایید. این قابلیت امکان اتصال بی سیم را فراهم خواهد کرد و شما می توانید تمامی محتوای صوتی، تصویری و متنی موجود بر روی موبایل، تبلت ، لپ تاپ و … را به صورت بی سیم به نمایشگر تلویزیون انتقال دهید و بر روی نمایشگر بزرگ و واضح این تلویزیون ها، از دیدن تصایور لذت بیشتری ببرید.

بیشتر بخوانید: میراکست چیست و چه استفاده ای دارد ؟

بدون شک این قابلیت برای مرور خاطرات و دیدن عکس و فیلم های خاطره انگیز بسیار جذاب خواهد بود. اتصال هوشمند در تلویزیون اسمارت به همین جا ختم نخواهد شد و قابلیت های مختلفی در این مدل ها استفاده شده است که شما می توانید از آن ها استفاده نمایید. برای استفاده از این قابلیت ها لازم است هر دو ذستگاه دارای قابلیت اتصال اسمارت باشند؛ البته قابلیت هایی همچون میراکست «Miracast» این قابلیت را دارند که بیش از چند دستگاه را به هم متصل کنند و به اشتراک گذاری رسانه های صوتی و تصویری بپردازند.

اشتراک گذاری بی سیم

اتصال تلویزیون اسمارت به اینترنت

دو راه جهت اتصال تلویزیون LED هوشمند به اینترنت وجود دارد که کاربران می توانند با توجه به سلیقه و نیاز خود یکی از آن ها را جهت اتصال به اینترنت به کار بگیرند. اتصال می تواند از طریق پورت LAN صورت بگیرد؛ این روش برای افرادی کاربرد دارد که می خواهند از اینترنت پایدار و با سرعت به نسبت بالاتری استفاده نمایند.

البته کسانی که استفاده از سیم ها را جهت اتصال دست و پا گیر و شلوغ کننده می دانند می توانند، می توانند از اتصال WiFi تلویزیون اسمارت استفاده نمایند؛ روش دوم از نظر بسیاری از کاربران جذاب تر و کاربردی تر است که در تمامی تلویزیون های جدید به چشم می خورد. اگر تلویزیونی در اختیار دارید که از امکان اتصال به صورت WiFi بی بهره است، یک دانگل وای فای خریداری نمایید و با اتصال این قطعه ی سخت افزاری به تلویزیونتان اتصال بی سیم را جهت اتصال به اینترنت انجام دهید.

از طریق تلویزیون اسمارت چه کارهایی قابل انجام است که در تلویزیون های معمولی به چشم نمی خورد؟

در واقع می توان تلویزیون هوشمند را نوعی از کامپیوتر دانست که می توان اکثر امور کامپیوتری را توسط آن انجام داد. امکان وبگردی، دسترسی به شبکه های اجتماعی، دانلود ویدئو و مشاهده ی فیلم های محبوب، اتصال به اینترنت، بهره گیر از اتصالات هوشمند و مجموعه ای دیگر از امکانات توسط این مدل از تلویزیون ها قابل انجامند. البته امکان دسترسی به بازی ها با تنوع بالا در تلویزیون های اسمارت موجود است؛ متنوع ترین و خاص ترین بازی ها در در تلویزیون های پاناسونیک به چشم می خورند.

قابلیت های جذاب دیگر همچومن هواشناسی، امکان برنامه ریزی در این محصولات و طیف وسیعی از قابلیت ها در این تلویزیون ها به چشم می خورد. دستیارهای صوتی که در این تلویزیون ها تعبیه شده اند این امکان را فراهم می کنند تا تعاملی هوشمند را با تلویزیون داشته باشید. بهره گیری از قابلیت هوش مصنوعی در تلویزیون های جدید ال جی شیوه ای جدید از زندگی هوشمند را ارائه خواهند داد که شما را هیجان انگیز خواهد کرد و این انگیزه را در شما ایجاد خواهد کرد که حتما تلویزیونی اسمارت را خریداری نمایید.

دانلود اپلیکیشن های تلویزیون هوشمند سامسونگ

دانلود اپلیکیشن های تلویزیون هوشمند

در تمامی تلویزیون های هوشمند فروشگاهی نرم افزاری موجود است تا برنامه های مورد نیازتان را دانلود نمایید و پس از نصبشان از آن ها استفاده کنید. این اپلیکیشن ها با توجه به نسخه ی سیستم عامل استفاده شده در تلویزیون قرار گرفته اند و با آن همخوانی دارند. با توجه به انحصاری بودن سیستم عامل ها و برنامه هایشان شما نمی توانید از نرم افزاری خاص در یک تلویزیون، آن نرم افزار را در تلبویزیونی دیگر با برندی دیگر مورد استفاده قرار دهید؛ در واقه اپلیکیشن نصب و اجرا نخواهد شد.

ریموت کنترل تلویزیون هوشمند

اکثر تلویزیون های اسمارت به ریموت کنترل هوشمند مجهز شده اند تا کارکرد راحت تری از تلویزیون را برایتان فراهم کنند. این ریموت ها با قابلیت های خاصی که دارند استفاده از برنامه ها و قابلیت های تلویزیون را راحت تر و با سرعت بالاتری انجام خواهند داد. ریموت کنترل جادویی تلویزیون اسمارت ال جی مانند یک موس طراحی شده است و عملکردی مشابه دارد، سرعت کار با این کنترل جادویی بیش از حالت معمول است و استفاده از قابلیت های هوشمند راحت تر و شیرین تر خواهد بود.

ریموت کنترل تلویزیون هوشمند

سایر تلویزیون ها نیز به ریموت کنتارل مجهز اند. در بسیاری از مدل ها بر روی ریموت کنترل امکان تعامل صوتی تعبیه شده است تا از طریق صوت خواسته ی خود را مطرح نمایید و در تلویزیون مشاهده نمایید. البته برخی از مدل تلویزیون های اسمارت به ریموت کنترل جادویی مجهز نشده اند، شما می توانید در این موارد اپلیکیشن مورد نیاز را دانلود نمایید و با نصب آن بر روی موبایلتان، آن را به ریموت کنترل هوشمند تبدیل نمایید.

کلام آخر

با قابلیت های خاصی که از تلویزیون های هوشمند بیان شد و ویژگی های مفیدی که از قلم افتاد این نتیجه حاصل می شود که خرید تلویزیون هوشمند برایتان مناسب است. پیش رفتن سبک زندگی به سوی زندگی هوشمند خرید تلویزیون اسمارت را ضروری خواهد کرد. قیمت تلویزیون اسمارت به نسبت سایر تلویزیون ها کمی بالاتر است اما قابلیت های مفیدی که در این محصولات استفاده شده است ثابت می کند که این قیمت کاملا مناسب و مقرون به صرفه است. تلویزیون های هوشمند تفاوت های بارزی با تلویزیون های معمولی دارند. با استفاده از دانگل ها می توان تلویزیون معمولی را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کرد.

24 دیدگاه در “تلویزیون اسمارت چیست؟

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:2 ستاره

  2. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  3. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:2 ستاره

  4. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

  5. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

  6. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  7. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:1 ستاره

  8. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

  9. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:1 ستاره

  10. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

  11. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

  12. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

  13. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  14. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:1 ستاره

  15. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:1 ستاره

  16. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  17. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  18. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  19. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  20. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:1 ستاره

  21. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:1 ستاره

  22. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

  23. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:2 ستاره

  24. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو