نمایشگر تلویزیون های LED و LCD را چگونه تمیز کنیم ؟

نحوه درست تمیز کردن نمایشگرهای LCD و LED

نحوه درست تمیز کردن نمایشگرهای LCD و LED ؛تمیز نگه داشتن وسایل و لوازم مورد استفاده بشر علاوه بر این که بر زیبایی محیط و روحیه افراد حاضر در آن تاثیر مثبت دارد، یکی از شیوه های نگهداری و محافظت این اقلام در مقابله با بروز مشکلات ناشی از گرد و خاک یا کثیفی نیز می باشد. اما گاهی این وسایل دارای حساسیت هایی هستند که اگر در نظافت آن ها را رعایت نکنیم ممکن است باعث آسیب دیدگی جدی به این وسایل گردد. یکی از این لوازم حساس در زمان حاضر تلویزیون های LED و LCD می باشند. این دستگاه ها که عموما هزینه ی خرید بالایی برایشان پرداخت می شود، برخلاف تلویزیون های قدیمی که صفحاتشان از جنس شیشه بوده و به راحتی با شیشه پاک کن و یک حوله کاغذی تمیز می شدند، از صفحه نمایش های حساسی برخوردارند. این صفحه نمایش ها، در حقیقت از جنس پلاستیک بوده و در صورتی که در نظافت آن کم دقتی کنیم ممکن است به کلی آسیب ببیند. آسیبی که به هیچ وجه قابل برطرف شدن نبوده و حتی اگر دستگاه شما گارانتی داشته باشد، چون آسیب از نوع فیزیکی محسوب می گردد شرکت گارانتی کننده آن را به عهده نخواهد گرفت و هزینه ای گزاف روی دست شما خواهد ماند. پس پاك كردن این دسته تلويزيون ها را جدی بگیرید.

نمایشگر تلویزیون های LED و LCD را چگونه تمیز کنیم ؟

نحوه درست تمیز کردن نمایشگرهای LCD و LED ؛ در ادامه این مطلب از وبلاگ خبری سایت میهن کالا ، به تکنیک های تمیز کردن این مانیتور ها و نیز اقداماتی که باید از انجام آن ها پرهیز کنیم خواهیم پرداخت.

نحوه درست تمیز کردن نمایشگرهای LCD و LED

هشدار ها و نباید ها، تمیز کردن نمایشگر تلویزیون های LED و LCD

نحوه درست تمیز کردن نمایشگرهای LCD و LED ،در هنگام پاک کردن صفحه نمایش تلویزیون های LED و LCD باید از موارد و اقدامات زیر اجتناب نماییم که نهایتا باعث طول عمر بیشتر و زیبا و با کیفیت ماندن تلویزیون شما خواهد شد :

 1- به هیچ عنوان از مواد پاک کننده استفاده نکنید !

نحوه درست تمیز کردن نمایشگرهای LCD و LED ، هرگز، به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی برای پاک کردن صفحه ی نمایشگر (Monitor) خود، از مواد پاک کننده و انواع صابون استفاده نکنید. این گمان که با استفاده از دستمال مخصوص و نرم و شیشه پاک کن، می توانید به خوبی نمایشگرها را پاک کنید، کاملا اشتباه است لذا تحت هر شرایطی از آن بپرهیزید. واقعیت امر این است که استفاده از موادی نظیر شیشه پاک کن، مهم ترین عامل در تخریب وسایلی مثل LCD است؛ چرا که معمولا در ساخت و عرضه ال سی دی ها از فناوری چندگانه استفاده می شود و این نمایشگرها به صورت لایه ای ساخت و عرضه می شوند. مانیتورهای اولیه تا ال سی دی های کاملا مسطح و یا نیمه مسطحی (OLED) که به تازگی عرضه شده اند، از موادی نظیر شیشه و پلاستیک و پلیمر های خاصی تشکیل شده اند که به صورت لایه ای و ظریف روی هم انباشته شده اند. درنتیجه استفاده از یک مایع پاک کننده ی صابونی، به راحتی به سطوح مختلف مانیتور نفوذ کرده و سرانجام بخشی از تصویر را هنگام پخش مخدوش خواهد ساخت.

2. از استفاده از مواد حاوی الکل بپرهیزید !

نحوه درست تمیز کردن نمایشگرهای LCD و LED ، الکل به صورت معمولا سطوح نمایش را به قدری کدر می کند که در دراز مدت باعث خواهد شد تصاویر مات و به اصطلاح ابری به نظر برسند. لذا توصیه می شود به محتویات مواد پاک کننده دقت کامل داشته باشید و هیچ گاه از پاک کننده های الکلی و نیز مشتقات الکل برای تمیز کردن سطوح ال سی دی استفاده نکنید.

3. دستمال کاغذی و پارچه های ضخیم برای پاک سازی این صفحات نمایشی ناسب نیستند.چگونگی تمیز کردن نمایشگرهای LCD و LED

نحوه درست تمیز کردن نمایشگرهای LCD و LED ،جنس خشن و ضخیم طراحی شده برای دستمال کاغذی و دستمال های حوله مانندی که به صورت روزانه از آن ها استفاده می کنیم ، مناسب جذب چربی ها و مایعات می باشد، و برای پاک کردن سطوح مانیتورها مناسب نیستند بنابراین هرگز گرد و غبار و لکه هایی را که بر روی ال سی دی و ال ای دی ها به وجود می آیند را با استفاده از این دستمال ها پاک نکنید.چون که خش و خطوطی که ممکن است از پاک کردن غلط صفحه نمایش به وجود بیاید گاها حتی از فواصل دور قابل مشاهده می است.

 

 

نظافت صحیح LCD و LED

روش خشک

  •  تلویزیون را خاموش کنید. این اقدام به دو دلیل انجام میشود. اول این که از آسیب دیدگی پیکسل ها جلوگیری به عمل بیاید ( وقتی نمایشگر روشن است پیکسل ها در حال کار کردن هستند و طبیعتا داغ می شوند که عبور دستمال از روی آن ها باعث فشار و آسیب دیدگی آنها خواهد شد) دوم این که به دلیل تیره و سیاه بودن صفحه نمایش در حالت خاموش ، شما این امکان را دارید که لکه ها و گرد و غبار را بهتر ببینید.
  •  تهیه یک دستمال میکروفیبر. دستمال میکروفیبری یا همان دستمال مخصوص پاک کردن ال سی دی ، از جنسی است که از خود پرزی باقی نمی گذارد به همین دلیل به شدت برای تمیز کردن عینک کاربرد دارد. معمولا وقتی تلویزیون یا لپ تاپ تهیه می کنید ، یک عدد از این دستمال ها ، در کنار دستگاه به شما داده میشود. چنانکه تحت هر شرایطی این دستمال ها از دسترس شما خارج بودند ، میتوانید از دستمال هایی که به منظور نظافت عینک های آفتابی هستند استفاده کنید و در صورتی که هیچ یک در دسترس شما نبودند ناچار باید از پارچه های نخی قدیمی که فاقد پرز هستند یا پارچه های نرم و فشرده نشده یک بار مصرف فاقد مواد شونده اضافی ، استفاده کنید.
  • روش استفاده صحیح از دستمال . در هنگام پاک کردن صفحه نمایش دستمال را به آرامی روی آن بکشید و از فشار وارد کردن به صفحه نمایش جدا خودداری کنید. اگر نقطه ای روی صفحه بود که با کشیدن دستمال پاک نشد ، به جای فشار آوردن روی آن ، سعی کنید دستمال را به صورت متوالی چند بار روی آن بکشید تا نهایتا نا تمیزی رفع شود. توجه داشته باشید دستمال شما حتما تمیز و از جنسی که بالا تر هم به آن اشاره کردیم باشد در غیر این صورت باقی ماندن لکه ها یا پرزهای ناشی از دستمال تنها باعث اعصاب خوردی شما و سخت شدن نظافت دستگاه مورد نظر می شود.
  • اگر صفحه نمایش باز هم تمیز نشد چه کنیم ؟ در این صورت باید به سراغ روش تر بروید.

روش تر

LCD LED TV PC Monitor Cleanerاگر با روش خشک موفق به تمیز کردن صفحه نمایش خود نشدید، باید از مواد خاصی به این منظور استفاده کنیم که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد منتها باز هم تاکید می کنیم که به منظور تمیز کردن تلویزیون خود هرگز به سراغ مواد شوینده نروید چرا که پیکسل های تلویزیون به شدت به موارد شیمیایی حساس هستند و این کار باعث آسیب جدی به صفحه نمایش شما خواهد شد. به جای آن، سرکه و آب را به نسبت یک به یک مخلوط کنید و بدین صورت یک تمیز کننده بسازید. چون سرکه ماده ای طبیعی و خوراکی است، برای تلویزیون مشکلی ایجاد نمی کند. البته این در صورتی است که شما مایع تمیز کننده نداشته باشید. در فروشگاه های لپ تاپ و تلویزیون ، مایعی مخصوص تمیز کردن LCD عرضه می شود که عملکردی فوق العاده دارد.

پس از این که مایع مورد نظر را تهیه کردید نوبت آن است که صفحه نمایش مورد نظر را با آن تمیز کنیم. برای این کار دستمال را در مایع بزنید و آن را کمی مرطوب نمایید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان مایع را روی صفحه نمایش نریزید (یا نپاشید)  چرا که این کار باعث خواهد شد آثار آن به صورت دائمی روی نمایشگر باقی بماند.تنها با کمی مرطوب کردن دستمال و عبور آن از روی سطح نمایشگر ، خواهید توانست که به سادگی صفحه نمایش را تمیز نمایید. توجه داشته باشید که بهتر است پس از تمیز کردن لکه ها با دستمال میکروفیبری تر (یا هر دستمال مناسبی که تهیه کرده ای) از دستمال خشک دیگری با همان شرایط ذکر شده به منظور خشک کردن صفحه نمایشگر استفاده نمایید. حال دیگر صفحه نمایش شما به کلی تمیز گردیده است و شما میتواندی به نظافت قاب و دیگر بخش های تلویزیون خود بپردازید.

[review]

1 دیدگاه در “نمایشگر تلویزیون های LED و LCD را چگونه تمیز کنیم ؟

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو