روش تمیز کردن ماشین ظرفشویی | چگونه ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم ؟

تمیز کردن ماشین ظرفشویی

تمیز کردن ماشین ظرفشویی ،ماشین ظرفشویی یکی از وسایل خانگی ضروری است که امروزه در اکثر خانه ها وجود دارد و نحوه ی تمیز کردن آن مسئله ای جدی در رابطه با آن است. شاید بیشتر شما با خود بگویید که این وسیله نیاز به تمیز کردن ندارد ولی این گونه نیست. این وسیله نیز مانند سایر لوازم آشپزخانه نیاز به شستشو دارد، چرا که بدنه ی داخلی و قفسه های ماشین ظرفشویی به مرور زمان در اثر شستن ظرف ها با مواد غذایی و روغن ها آغشته می شود و اگر در زمان مناسب تمیز نشود، بوی بدی ایجاد می کند و حتی کارایی ماشین را تا حد زیادی پایین می آورد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که هرگز از مواد شوینده ی صنعتی برای تمیز کردن آن استفاده نکنید، چون اگر به درستی شستشو انجام نشود، ممکن است اطراف ظروف شما قرار بگیرند و خطرناک باشند. شما می توانید با مواد خانگی ماشین ظرفشویی خود را با ساده ترین روش و به بهترین حالت ممکن تمیز کنید. با میهن کالا همراه باشید تا نحوه ی تمیز کردن آن را بررسی کنیم.

چگونگی تمیز کردن ماشین ظرفشویی

تمیز کردن ماشین ظرفشویی ،برای شستشوی ماشین ظرفشویی در ابتدا تمام قفسه ها و تیغه های پایین را خارج کنید. این کار آسیبی به ماشین وارد نمی کند پس هر قطعه ای که قابل برداشتن است را با خیال راحت بیرون آورید و با سرکه ی سفید آن ها را تمیز نمایید.

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

تمیز کردن ماشین ظرفشویی ،فیلتر دستگاه در قسمت پایین ماشین ظرفشویی قرار دارد، حتما آن را باز کنید، چرا که تمام مواد غذایی و کثیفی های به جامانده در این قسمت جمع می شود. فیلتر معمولا بیشترین چربی ها را به خود می گیرد، پس برای از بین بردن این چربی ها می توان از جوش شیرین به همراه سرکه استفاده کرد. همچنین برای اینکه این چربی ها راحت تر از تمام قسمت های فیلتر جدا شود، می توانید از یک مسواک استفاده کنید.

تمیز کردن داخل ماشین ظرفشویی

تمیز کردن بدنه ی داخلی ماشین ظرفشویی

تمیز کردن ماشین ظرفشویی ،سپس سرکه ی سفید را داخل ماشین اسپری کنید و با دستمالی تمام قسمت های داخلی و درب آن را تمیز کنید. برای این کار از مواد دیگری همچون آبلیمو، نمک و جوش شیرین نیز میتوان استفاده کرد. همچنین توسط یک خلال دندان یا مسواک سوراخ های موجود در لوله های آب را به خوبی تمیز کنید چون ممکن است این سوراخ ها با گذر زمان رسوب گرفته و عملکرد خوبی نداشته باشند.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی

تمیز کردن ماشین ظرفشویی ،احتمالا برخی از چربی ها و لکه های سرسخت هنوز در ظرفشویی باقی مانده اند برای اینکه از تمیزی کامل آن اطمینان یابید قفسه های ماشین ظرفشویی را سر جای خود قرار دهید، دو سوم از یک لیوان آب را سرکه بریزید و آن را روی سبد بالایی قرار دهید. همچنین مقداری جوش شیرین را در یک لیوان دیگر در سبد پایینی قرار داده و ماشین ظرفشویی را به کار اندازید، تا شستشو را انجام دهد و تمام کدری ها و بوی نامطبوع را از ظرفشویی پاک کند. برای از بین بردن بوی بد ماشین از آبلیمو نیز میتوان استفاده کرد. علاوه بر این برای از بین بردن رسوبات سخت آب پرتقال هم می تواند مناسب باشد. اسید سیتریک موجود در آن تمام لکه های سرسخت را از بین می برد.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی با سرکه

تمیز کردن ماشین ظرفشویی ،بهترین فاصله ی زمانی برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی ماهی یک بار است چرا که به مرور چربی غذاها و مواد شوینده باعث تجمع باکتری ها و قارچ ها در ظرفشویی شما می شود و اگر در زمان مناسب اقدام به تمیز کردن آن نکنید ممکن است روند شستشو را به مرور کاهش دهد. این نکته بسیار مهم است که همیشه لوله ی آب پایین قفسه ی اول را تمیز نگه دارید چرا که باقی ماندن چربی و مواد غذایی در این قسمت سبب پوسیدگی و مسدود شدن لوله های آب می شود.

جرم گیری ماشین ظرفشویی

[review]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو