کدام آسیاب و خردکن برقی برای خرید مناسب تر است ؟

کار با چاقو علاوه بر این که ممکن است بسیار خطرناک بوده و در صورت نداشتن دقت کافی منجر به آسیب دیدگی شود ، می تواند کار بسیار حوصله بر نیز باشد. مخصوصا زمانی که می خواهید موادی چون پیاز و سیب زمینی را خورد کنید که کاری زمان بر می باشد. لذا بشر در این زمینه نیز دست به دامن تکنولوژی شده است و راهکاری که تکنولوژی در این رابطه پیش روی ما قرار داده است ، وسیله ای است به نام خردکن.

در رابطه با خردکن باید بدانید که این وسیله دارای انواع دستی و برقی است. بسیاری از افراد به دلایلی همچون سبک بودن ، امکان استفاده در هر شرایط و مکانی بدون محدودیت ، پایین بودن هزینه و … خردکن های دستی را ترجیح می دهند. لیکن همانطور که از نام این وسیله مشخص است ، این خردکن مستقیما با حرکت دست کار می کند و می تواند برای برخی از افراد ناخوش آیند یا حتی آزار دهنده باشد.

چرا که شما ممکن است در کارهایتان نیاز به سرعت عمل بالایی داشته باشید و بخواهید که مواد مورد نیازتان به سرعت خرد و آماده شوند. در این صورت یک دستگاه خردکن برقی مناسب کار شما خواهد بود. لیکن با توجه به تنوع و گستره انتخابی که امروزه مخصوصا در بازار لوازم برقی شاهد آن هستیم ، کدام گزینه بهترین و مناسب ترین انتخاب خواهد بود؟

یک خرد کن خوب چه خصوصیاتی دارد ؟

سرعت بالا

بی شک یکی از ویژگی های مهم یک خرد کن خوب ، سرعت بالا می باشد. سرعت بالا علاوه بر این که سبب می شود کارهای شما سریعتر انجام پذیرد ، باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می شود. البته در بسیاری از دستگاه های خردکن امروزی ، ما شاهد ارائه مکانیزمی هستیم که به کاربر اجازه می دهد خود سرعت دستگاه را تنظیم نماید. لیکن این مورد برای آن دسته از لوازمی است که فاقد این امکان بوده و تنها با یک سرعت مشخص اقدام به خرد کردن مواد می کنند.

تیغه تیز

کند بودن تیغه دستگاه سبب خواهد شد که سرعت دستگاه در خرد کردن مواد پایین آمده و مواد به صورت نامنظم خرد شوند. از این رو در هنگام خرید خردکن باید دقت داشته باشید که تیغه های ارائه شده اصل ، زد زنگ و تیز باشند. تا بدین وسیله قادر باشید که هر موادی را حتی اگر بسیار سخت باشند ، به واسطه آن خرد و آسیاب نمایید. همچنین دقت داشته باشید که همواره بهره گیری از چندین تیغه بسیار بهتر از استفاده از یک تیغه است. چرا که این امر هم سبب می شود که خرد کن مذکور مواد را به اشکال مختلف درآورد و هم باعث می شود که طول عمر دستگاه افزایش یافته و طی زمان کارکرد بهتری را از آن ، نسبت به نمونه های دارای یک تیغه ، آن شاهد باشیم.

022333725078

اندازه

خردکن ها در اندازه های متنوعی طراحی و تولید می شوند تا بتوانند نیاز تمامی خانوار ها را رفع نمایند. در حقیقت این قسمت کامل به خود شما و بزرگی خانواده شما ربط دارد و شما می باید بسته به تعداد نفرات خانواده و ظرفیتی که نیاز دارید ، اقدام به خرید یک خردکن مناسب نمایید. در حقیقت خرید یک خردکن یا اسیاب کاملا بستگی به خود فرد دارد. به عبارت بهتر چنان که شما قصد دارد که از آسیاب تنها برای پودر کردن مواد استفاده نمایید ، به خردکن های متفاوت نیاز چندانی نخواهید داشت. و بهتر است که اقدام به خرید یک خرد کن ارزان قیمت بنمایید. ولی اگر جزء آن دسته افرادی هستید که به پخت و پز کیک ها و شیرینی های متفاوت علاقه دارند و خردکنی می خواهید که امکان آسیاب مواد به شکل های مختلف را دارا می باشد ، باید یک اسیاب با کیفیت که البته هزینه ی بیشتری هم خواهد داشت ، تهیه نمایید.

شستشوی آسان

بی شک یکی از مهمترین نکات در خرید هر وسیله ای ، سهولت در شست و شو و نظافت آن می باشد. مخصوصا در لوازم برقی همچون چرخ گوشت ، آسیاب و خردک ، غذا ساز ، دستگاه آبمیوه گیری و … که مستقیما بر روی مواد غذایی کار می کنند. لذا آن قسمت از قطعات درگیر با مواد باید به شیوه ای ساخته شده باشند که علاوه بر کارایی خوبشان ، بتوان آن ها را به راحتی جدا کرده و شستوشو نمود.

صدای کم

صدای بلند را می توان آزار دهنده ترین ویژگی لوازم الکتریکی خانه و آشپزخانه عنوان کرد. به طوری که حتی در برخی مواقع شاهد این بوده ایم که صدای بلند لوازمی چون جارو برقی ، ماشین ظرفشویی ، ماشین لباسشویی و … سبب شده است که برخی به کلی از تکنولوژی فاصله بگیرند و یا حاضر باشند هزینه های بالایی را تنها در راستای تهیه لوازم کم صدا تر صرف نمایند. لذا خردکن خوب به یک موتور عالی ، خرد کنی است که دارای صدای کمتری نسبت به نمونه های دیگر بوده و از انرژی کمتری نیز استفاده نماید. ( لوازم پر سر و صدا معمولا انرژی بیشتری نیز مصرف می کنند )

کاسه شفاف

بهتر است که خردکن و آسیاب دارای کاسه شفاف و شیشه ای باشند تا بتوان محتویات درون آن را به خوبی مشاهده کرد. این امر سبب می شود که شما به راحتی قادر باشید که بفهمید موادی که در حال خرد کردن آن هستید در چه زمانی آماده شده اند. لازم به ذکر است که مخزن تمامی خردکن ها یکی از سه نوع استیل ، طلق و شیشه می باشد که در بعضی مدل ها قابل جدا کردن می باشد ولی و در بعضی دیگر این چنین نیست. که در این بین نیز کاسه های جدا شونده را پیشنهاد می کنیم. چرا که جدا شدن کاسه علاوه بر این که شست و شوی آن را آسان تر می نماید ، سبب می شود که خالی نمودن محتوای خرد شده در ظرف دیگر نیز برای شما آسانتر باشد.

قفل ایمنی

از جمله جدید ترین قابلیت های مثبت لوازم آشپزخانه ، بهره مندی از قفل ایمنی می باشد. وجود این سیستم سبب می شود که وسیله مذکور تا زمانی که تمامی قسمت ها به درستی در جای خود قرار نگرفته و قفل نشده اند ، روشن نشود. این قابلیت مخصوصا برای افرادی که کودکان خرد سال در خانه دارند بسیار کاربردی می باشد و باعث خواهد شد که از هر گونه آسیب احتمالی ناشی از بازیگوشی کودکان جلوگیری شود.

06 food processor cuisinart custom 630

معرفی برخی از خردکن های مناسب خرید

در ادامه ما قصد داریم که ابتدا تعدادی از خردکن ها را طی جدولی برای شما مقایسه نموده و سپس به بررسی برخی از جزئیات آن ها بپردازیم.

برند فیلیپس پارس خزر تفال مولینکس بوش تفال هاردستون
مدل HR2505 GR-123P Rondo-MB5025 DPA1 MMR 15A1 Rondo-MB502B CHS2551
ابعاد ۲۶.۵*۱۳.۵*۱۳.۵ سانتی متر ۲۴*۱۷ سانتی متر ۲۰۹x190x240  میلی‌ متر ۲۵*۱۶*۱۶ سانتی متر ۱۹۰x285x190 میلی ‌متر ۲۳*۱۸*۱۸ سانتی متر ۲۷*۱۷*۱۷ سانتی متر
وزن ۱.۲  کیلوگرم ۲.۰۵  کیلوگرم ۱.۸  کیلوگرم ۲  کیلوگرم ۲.۱  کیلوگرم ۲  کیلوگرم  
جنس بدنه پلاستیک پلاستیک   پلاستیک پلاستیک پلاستیک پلاستیک
قابلیت تنظیم سرعت دارد ندارد ندارد ندارد   ندارد ندارد
تعداد تنظیم سرعت ۲ سرعته            
توان ۵۰۰ وات ۷۸۰  وات ۵۰۰ وات ۱۰۰۰  وات ۵۵۰  وات ۵۰۰ وات ۲۵۰ وات
چرخش دو طرفه ندارد ندارد   ندارد   ندارد ندارد
روش عملکرد دکمه فشاری دکمه فشاری   دکمه فشاری   دکمه فشاری دکمه فشاری
ظرفیت کاسه خردکن ۱.۱  لیتر ۰.۳  لیتر   ۰.۳۳  لیتر ۱.۵  لیتر ۰.۸  لیتر ۱.۵  لیتر
جنس کاسه خرد کن پلاستیک پلاستیک پیرکس پلاستیک   شیشه پیرکس
مدل تیغه ۲  پره ۲  پره ۲ پره ۲ پره   ۲ پره ۴ پره
جنس تیغه استیل ضد زنگ استیل   فلزی   استیل استیل ضدزنگ
قابلیت شستشوی قطعات در ماشین ظرفشویی دارد دارد دارد دارد   دارد  
سیستم قفل ایمنی خیر خیر بله (جهت باز نشدن در هنگام کار) خیر خیر بله (جهت باز نشدن در هنگام کار) خیر
قابلیت توربو ندارد ندارد   ندارد   ندارد ندارد
همزن ندارد ندارد   ندارد   ندارد ندارد
آسیاب مجزا              
طول سیم ۱ متر ۰.۷۵  متر   ۱ متر  ۱.۲ متر ۱.۲  متر ۱.۱  متر
سایر مشخصات دارای دو تیغه خرد کن : تیغه کوتاه برای نگینی کردن پیاز بدون له شدگی و استفاده در سبد مخصوص و تیغه بلند برای خردکردن معمولی امکان خرد نمودن سبزیجات، پیاز، سیب زمینی، کدو، خشکبار و گوشت قرمز و سفید در سه ضربه دارای قابلیت پالس سیستم کنترل با درب ۱-۲-۳   دارای پایه ضد لغزش، کارکرد آسان پایه‌ ضد لغزش

خردکن برقی Philips HR 2505

نام کمپانی فیلیپس را بی شک شنیده اید. این کمپانی یکی از مطرح ترین نام های حوزه طراحی و تولید لوازم الکتریکی است. محصولات الکتریکی و الکترونیکی این شرکت مخصوصا در بخش لوازم آشپزخانه بسیار با کیفیت بوده و کمپانی مذکور تبحر خاصی در تولید این دسته محصولات دارد. به طوری که با ارائه محصولات با کیفیت و مدرن که از آخرین فناوری های روز برخوردارند توانسته است بخش عظیمی از بازار را تحت تسلط خود در آورد.

خرد کن HR 2505 یکی از محصولات شاخص این کمپانی می باشد که با برخورداری از تیغه های تیز قادر است هر نوع میوه و سبزیجات را خرد نماید. همچنین یک سبد 1.1 لیتری مخصوص در قسمت فوقانی این خرد کن تعبیه گردیده است که وسیله مذکور را قادر می سازد موادی همچون سیب زمینی را بدون این که له شوند ، خرد نماید. در واقع همزمان با این که که تیغه میوه ها ، سبزیجات و دیگر مواد غذایی را خرد می کند ، با رسیدن تکه های خرد شده به یک سایز دلخواه ، این تکه ها از روزنه های سبد مزکور به داخل کاسه خرد کن افتاده و از له شدگی آن ها پیشگیری می شود.

از این رو خرد کن مذکور برای خرد کردن مواد غذایی از جمله سیب زمینی ، مرغ ، انواع صیفی جات ، میوه ها ، پنیر ، حتی مواد غذایی سختی چون آجیل و … کاملا گزینه ایدآلی می باشد. همچنین محصول مورد نظر با بهره گیری از سیستم کنترل سرعت مناسب ، از هر گونه پوره شدن و لهیدن مواد خرد شدنی جلو گیری می کند و مواد غذایی مورد نظر شما به صورت کاملا خشک تکه تکه و خرد می شوند.

جالب است که بدانید که سرعت چرخش تیغه ها در این خرد کن کاملا به صورت خود کار و با توجه به تیغه های استفاده شده تنظیم می گردد. و محصول قادر است که از دو سرعت پایین برای خرد کردن تکه های بزرگ و سرعت بالا برای ریز کردن مواد مصرفی مناسب ، بهره بجوید.همچنین سبد این دستگاه دارای کاربرد مفید دیگری هست که عبارت است از ثابت نگهداشتن مواد مورد نظر تا بدین وسیله تیغه خردکن قادر باشد به راحتی آن ها را خرد نماید. همچنین خرد کن مذکور از انواع تیغه ها مانند تیغه کوتاه با سه پره برای کاربرد هایی مثل نگینی کردن مواد غذایی و تیغه بلند با دو پره برای ریزکردن مواد و … بهره می جوید.

شیوه استفاده از این خرد کن نیز به این صورت است که کاربر قسمت بالایی خرد کن را با دست به طرف پایین فشار می دهد. که این عمل باعث به کار افتاندن موتور 500 وات خرد کن شده و تیغه شروع به گردش و خرد کردن مواد غذایی می کند. در واقع محصول یاد شده در عین ارائه خصوصیات یک محصول پیشرفته بسیار ساده بوده و کارکردی به دور از هر گونه پیچیدگی و تنظیمات گوناگون دارد که آن را به محصولی مطلوب و محبوب مبدل می سازد.

HR2505 91 APP global 001
خردکن برقی Philips HR 2505

مزایا:

  • خرد کردن نگینی مواد با استفاده از تکنولوژی جدید
  • تنظیم سرعت خودکار
  • کاربرد ساده و آسان

معایب:

  • قیمت بالا

خردکن برقی Moulinex DPA 1

شرکت مولینکس نیز یکی از کمپانی های مطرح جهان است که در زمینه تولید و عرضه دستگاه های کارآمد شناخته شده است. البته به علت تحریم های موجود ، حضور این کمپانی نیز همانند اکثر کمپانی های دیگر ، در بازار ایران بسیار کم رنگ است و به این دلیل شاید نام بسیار شناخته شده ای برای شما نباشد. خردکن تولید شده توسط این کمپانی دارای ظاهری بسیار زیبا و کارایی بالا می باشد و کار کردن با آن به هیچ وجه برای شما سخت و پیچیده نخواهد بود.

کاسه شفاف این خرد کن به همراه ساختار یک دو سه آن ، کار را برای شما بسیار راحت می کند. در بیان بهتر شما تنها کافی است که ظرف اصلی را به پایین فشار دهید و از بیرون کاسه نظاره گر باشید که مواد تا چه حدی خرد شده اند. و موقعی که سطح خرد شدگی به اندازه مد نظر و مورد رضایت شما رسید ، آن را رها کنید تا فرآیند متوقف شود. و پس از آن می توانید به راحتی آن را باز و محتویات درون ظرف را خالی کرده و استفاده نمایید.

ساختار یک دو سه همچنین تاثیر به سزای در ارتقاء سطح امنیت این محصول دارد. زیرا تا هر زمان که در خرد کن باز باشد ، این ساختار به موتور اجازه نخواهد داد که فعال گردد. همچنین پایه های این خرد کن به نحوی طراحی گردیده اند که از بروز هر گونه حرکت و جابه جایی جلوگیری کرده و از این طریق امکان بروز هر گونه حادثه نا خوش آیندی را به حد اقل برسانند.

همچنین طراحی کاسه و دیگر قسمت های این خردکن به نحوی صورت پذیرفته است که به شما امکان می دهد آن ها را به راحتی از بدنه موتور جدا کرده و مورد شست و شو قرار دهید. به طور کلی می توان گفت که این خرد کن یکی از محصولات پر کاربری می باشد که می تواند تهیه انواع سوپ ها و دسرها و … را برای شما آسان و خوش آیند نماید.

61dWNWvIvL. SY606
خردکن برقی Moulinex DPA 1

مزایا :

  • قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی
  • برخورداری از مکانیسم 1 2 3
  • برخورداری از سیستم ایمنی دو برابر
  • امکان جدا سازی آسان قطعات و ظرف از موتور
  • برخورداری از پایه های مهار کننده حرکت

معایب:

  • فاقد تکنولوژی خرد کردن نگینی
  • فاقد تنظیمات سرعت

خردکن برقی مدل GR-123p ساخت پارس خزر

پارس خزر را می توان جزء معدود تولید کنندگان معتبر لوازم برقی ایرانی دانست که سال هاست در این زمینه فعالیت داشته و محصولاتش همواره کیفیت قابل قبول و قیمت معارفی داشته اند. خردکن مدل GR-123p تولید شده توسط این شرکت ، یک محصول کوچک و در عین حال قدرتمند است که توانایی بالایی در خرد کردن مواد غذایی دارد. لازم به اشاره است که از گذشته محصولات این مدلی به ۱ ۲ ۳ شناخته می شدند، که با توجه به عنوان مدل این محصول پارس خزر ( GR-123p ) اشاره به این پیشینه را متوجه خواهید شد.

لازم به اشاره است که خرد کن مذکور تنها با سه فشار کلیک وار روی خرد کن ، فقط طی سه چرخش قادر است که مواد مصرفی درشت را کاملا خرد کرده و تحویل شما بدهد. اصلی ترین مزیت این محصول را می توان قیمت مناسب و به صرفه آن در کنار برخورداری از طرز استفاده آسان ، کوچک بودن ، امنیت بالا و عملکرد قدرتمند ، عنوان نمود.

وسیله یاد شده از طراحی زیبا و منحصر به فردی برخردار است که به آن جلوه خاصی می بخشد و در کنار عملکرد مناسب این وسیله ، سبب می شود که وسیله یاد شده یک سر و گردن از دیگر محصولات هم نوع تولید داخل ، بالاتر باشد. همچنین محصول یاد شده از پایه های ضد لرزش بهره می برد که سبب می شود عمده تغش ها را در حین کار برطرف نماید و با چسبیدن روی میز کار ، از تکان های اضافی خود داری نماید. که این امر به تسلط بهتر شما بر وسیله خواهد انجامید. در کل می توان گفت که این محصول قادر است انتظارات شما را از یک خردکن مناسب برطرف کرده و رضایتمندی شما را در پی داشته باشد.

183668

خردکن برقی مدل GR-123p ساخت پارس خزر

مزایا:

  • قیمت مناسب
  • کیفیت قابل قبول و عملکرد قدرتمند
  • سهولت در استفاده

معایب:

  • فاقد تکنولوژی خرد کردن نگینی
  • تک سرعته

خرد کن برقی tefal Rondo MB 5025

روندو MB5025 یکی از خردکن های با کیفیت ساخت شرکت تفال می باشد. محصول مذکور برای خرد کردن مواد غذایی از دو تیغه از جنس استیل با طراحی مناسب و کارکرد بالا بهره می جوید و قادر است که هر موادی غذایی اعم از میوه ، سبزی ، آجیل و … را ظرف مدت کوتاه کاملا خرد نموده و تحویل شما دهد. نحوه ی کار با این دستگاه بسیار راحت است و فقط لازم است موادغذایی موردنیاز را داخل کاسه ریخته و بعد از بستن محصول روی کاسه توسط دکمه فشاری آن را روشن نمایید تا سطح خرد شدن مواد به اندازه دلخواه شما برسد.

همچنین کاسه زیرین این خرد کن از جنس پیرکس می باشد که علاوه بر شست و شوی راحت ، این امکان را برای شما فرآهم می کند که مواد غذایی خرد شده را با همان ظرف گرم نموده یا درون فر قرار دهید. این ظرف همچنین دارای درجه بندی بر روی خود است که میزان تقریبی مواد خرد شده را به شما نشان می دهد. لازم به اشاره است که ظرف مذکور می تواند حتی توسط ماشین ظرفشویی شسته شود و در شست و شوی آن شما با هیچ مشکل و دشواری روبرو نخواهید بود.

لازم به اشاره است که همراه این محصول همچنین یک دیسک پلاستیکی برای راحتی کار ارائه می گردد که می تواند زیر ظرف قرار گرفته و مانع از جابجایی آن در هنگام خرد کردن مواد غذایی شود. بعلاوه این خرد کن نیز همانند نمونه های دیگر از سیستم ایمنی برخوردار بوده و شما نمی توانید آن را موقع فعال بودن باز کنید.

Meghdaditdotcom
خرد کن برقی tefal Rondo MB 5025

مزایا:

  • دارا بودن ظرف پیرکس درجه دار و مقاوم در برابر حرارت
  • سهولت شست و شو
  • بهره مندی از سیستم ایمنی

معایب:

  • فاقد تکنولوژی خرد کردن نگینی

خردکن برقی tefal Rondo MB502B

یکی دیگر از خرد کن های با کیفیت کمپانی تفال مدل روندو MB502B می باشد. این مدل را تقریبا می توان مشابه مدل دیگر که بالاتر عنوان نمودیم ، دانست. مدل مذکور دارای دو تیغه از جنس استیل سخت با طراحی و کارکردی خوب می باشد که قابلیت خرد نمودن هر نوع گوشت و سبزی و حتی مواد سخت چون آجیل و شکلات برای کیک و … را دارا می باشد.

ظرف این خردکن نیز همانند نمونه قبلی از جنس پیرکس بوده و دارای درجه بندی هایی می باشد که روی آن مندرج گردیده اند. منتها در این نموده ظرف دارای ظرفیت بالایی بوده و این امر سبب می شود که دست شما در خرد کردن حجم زیادی از مواد غذایی باز باشد. همچنین این ویژگی سبب می شود که شما بتوانید از این وسیله حتی برای هم زدن مواد گوناگون همچون تخم مرغ و خامه و …  به جای مخلوط کن نیز بهره ببرید.

از جانب دیگر ، این ظروف پیرکس همانطور که اشاره کردیم کاملا در برابر حرارت مقاوم بوده و شما می توانید حتی آن ها را به انضمام محتوای داخل درون فر قرار داده و یا به هر نحو دیگر حرارت دهید. همچنین مشابه نمونه قبلی ، قطعات این خردکن نیز به راحتی قابل جا سازی می باشند و از این رو شما می توانید به راحتی آن ها را شسته یا درون ماشین ظرف شویی قرار دهید.

خردکن مذکور همچنین از قابلیت های قفل شدن و نیز قرار گیری صفحه پلاستیکی در زیر خردکن برای جلوگیری از سر خوردن و جا به جا شدن نیز بهره می برد. همچنین طرز استفاده از این محصول بسیار ساده و آسان بوده و شما می توانید آن را پس از قرار دادن مواد غذایی درون ظرف ، با فشار یک دکمه روشن و پس از رسیدن مواد خرد شده به حد مطلوب ، دستگاه را خاموش کنید.

tefal Rondo 502
خردکن برقی tefal Rondo MB502B

مزایا :

  • بهرمندی از ظرف پیرکس و مندرج
  • قابلیت شستشو
  • بهرمندی از سیستم ایمنی

معایب :

  • فاقد تکنولوژی خرد کردن نگینی

خردکن برقی Matheo MFP 71

متئو یکی دیگر از کمپانی های معروفی است که متاسفانه شاهد حضور کم رنگ آن در ایران هستیم. این کمپانی که تولیدات آن محدوده وسیعی از لوازم خانه و آشپزخانه را از جمله زود پز، ساندویچ ساز، خردکن برقی ، ماکروویو ، اجاق برقی ، غذا ساز ، آرام پز ، اتو و… را شامل می شود. همچنین کمپانی متئو به خدمات پس از فروش و زنجیره گسترده ارائه کالاها و نیز قیمت های اقتصادی و به صرفه محصولاتش شهره است.

خردکن برقی مدل MFP 71 این کمپانی نیز توانسته است با تنوع رنگی که دارد و نیز سبک بودن ، سادگی و توان و کاربری خوب ، در قلب بسیاری از آشپزخانه ها برای خود جا خوش کند. خصوصیات ظاهری و کاربردی این خردکن از آن محصولی تماما کار آمد و به صرفه ساخته و آن را به گزینه ای برجسته مابین سایر رقبا مبدل می سازد.

در رابطه با این محصول متئو باید بگوییم که وسیله یاد شده از چهار قسمت تشکیل گردیده است که عبارتند از : مخزن شیشه ای – تیعه – درب – بخش موتور

گفتنی است که تمامی این قسمت ها می توانند به آسانی از هم تفکیک شده و به خوبی تمیز گردند. تیغه های ای محصول به حدی محکم و برنده می باشند که می توان ادعا کرد می توانند هر ماده غذایی را به راحتی خرد کنند. طراحی این محصول در قسمت دسته به گونه ای است که دسته به درست فرد چسبیده و از هر گونه سر خوردن و جابجایی احتمالی ممانعت می نماید. مخزن شیشه ای نیز با بهرمندی از یک دسته ، حرکت دادن کل خردکن را امکان پذیر می نماید. بعلاوه کلید بزرگی بر روی قسمت چرخاننده وجود دارد که استفاده از این وسیله را بسیار آسان می کند.

mfp 71 s 4
خردکن برقی Matheo MFP 71

مزایا :

  • دارای ظرف شیشه ای شفاف با قابلیت دید محتوا
  • دارای ابعادی کوچک و وزنی کم
  • رنگ بندی متنوع و سازگاری با انواع دکوراسیون ها
  • ممانعت از هرگونه جابجایی با به جا با کمک دسته خاص

معایب :

  • تک سرعته
  • فاقد تکنولوژی خرد کردن نگینی

خردکن برقی bosch MMR 15A1

به احتمال قریب به یقین شما نام کمپانی آلمانی بوش را که شهرتی جهانی در زمینه تولید لوازم الکتریکی خانگی دارد را شنیده اید. پس بهتر است بدانید که محصول یاد شده را می توان یکی از پر کاربردترین و پر فروش ترین محصولات این کمپانی به شمار آورد. چرا که این مدل خرد کن برقی دارای طراحی بسیار شیک و توانی بسیار بالاست که در نگاه اول دل شما را خواهد ربود و شما را به سمت خود جذب خواهد نمود. تیغه های خوش فرم و تیز با طراحی بهینه و کاسه ای با ظرفیت بسیار مناسب ، همه و همه از خصوصیات این محصول بوش می باشد.

ظرفیت ایدآل این خرد کن علاوه بر این که این وسیله را قادر می سازد که حجم زیادی از مرغ و صیفی جات و … را خرد کند ،  سبب می شود که خرد کردن مواد مختلف تنها کاربرد آن نباشد. به عبارت بهتر شما می توانید از محصول یاد شده برای هم زدن موادی مانند مایه کیک و یا خرد کردن یخ و … نیز بهره ببرید. از دیگر قابلیت های جالب این دستگاه می توان به دارا بودن یک تیغه ی یدک و ویژه برای ریز کردن یخ اشاره نمود که این خردکن برقی را قادر می سازد که یخ را به بهترین نحو ممکن برای شما ریز کند. البته این تنها مزیت این دستگاه نیست و یک سر دیگر در بسته بندی آن تعبیه شده است که در واقع یک صفحه با طراحی مخصوص برای هم زدن موادی همچون تخم مرغ یا خمیر شیرینی و … می باشد. و شما می توانید با جایگزین کردن آن با تیغه اصلی از این قابلیت بهره ببرید.

4 big
خردکن برقی bosch MMR 15A1

مزایا :

  • کاسه ای با ظرفیت بالا
  • قابلیت استفاده برای هم زدن مواد
  • تیغه های فوق العاده تیز
  • قابلیت خرد کردن یخ
  • بهره گیری از سرهای مختلف با کاربر گوناگون

معایب :

  • موردی قابل ذکر نیست.

خردکن برقی HARDSTONE CHS 2551

HARDSTONE CHS 2551 خردکنی است با طراحی ظاهری معمولی و موتوری با توان 300 وات ، که در عین برخورداری از سایز کوچک و وزن کم ، دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و از محصولات شاخص کمپانی HARDSTONE به حساب می آید. محصول مذکور با برخورداری از 4 پره با ارتفاع ناهمسان ، کیفیت و دقت بالایی را از خود در امر خردکردن مواد غذایی نشان داده و به این کار سرعت به سزایی می بخشند.

لازم به اشاره است که وسیله یاد شده از گروه خردکن های فشاری محسوب شده و برای استفاده از آن لازم است کلید بالایی آن را فشار داده و نگهدارید. همچنین این خردکن دارای ظرفی با حجم 1.5 لیتر می باشد که از جنس پیرکس نشکن بوده و همانطور که بالاتر نیز اشاره نمودیم ، به راحتی قابل شست و شو بوده و در برابر حرارت نیز کاملا مقاوم و سازگار می باشد.

original 197997
خردکن برقی HARDSTONE CHS 2551

مزایا :

  • برخورداری از تیغه 4 پره با جنس استیل ضد زنگ
  • ظرف 1.5 لیتری با جنس پیرکس نشکن
  • سرعت و دقت بالا در خرد کردن مواد

معایب :

  • فاقد تکنولوژی خرد کردن نگینی

خردکن برقی HARDSTONE GCS 2701

این خردکن از محصولات شرکت هارد استون را می توان یک مجموعه دو منظوره و پر استفاده نامید. که شامل یک کاسه ی خردکن و یک پارت آسیاب جداگانه می باشد. لازم به اشاره است که هر کدام از این بخش ها می توانند به شکل مستقل روی موتور سوار شده و مورد استفاده قرار گیرند. در واقع این قسمت های یاب به شکل گردشی روی بدنه خردکن قرار گرفته و قفل و محکم می ‌شوند.

محصول یاد شد با موتوری 200 وات تقریبا دارای قدرتی متوسط می باشد. همچنین همانند نمونه قبلی ، این خردکن نیز از یک تیغه چهار پره برای خرد کردن مواد بهره می جوید که سبب می شود خرد کن مذکر به گونه ای برای خرد کردن هر نوع مواد مصرفی مناسب باشد. بعلاوه تیغه تعبیه شده در پارت آسیاب این وسیله به شکل صاف که مکانیسمی کار آمد برای له نمودن و آسیاب کردن موارد غذایی می باشد ، طراحی و تولید شده است. همچنین یک درپوش مربعی شکل کوچک ، برای جلوگیری از پاشیده شدن مواد غذایی برای آن لحاظ گردیده است.

نهایتا به این مورد اشاره نماییم که گنجایش این دستگاه برای آسیاب خوب بوده و می توان گفته که بسنده است. لیکن برای خورد کن اینگونه نمی باشد. و فضای آن برای خرد کن را می توان نسبتا کم عنوان کرد. لیکن لوازم این محصول فلزی بوده و دارای مقاومت بالایی می باشند. که با توجه به تمامی این موارد می توان گفت که خردکن مذکور می تواند به عنوان یک ابزار جمع و جور و دم دستی برای مصارف روزانه بسیار کار آمد بوده و به خوبی ایفاء نقش نماید.

GCS 2701 350
خردکن برقی HARDSTONE GCS 2701

مزایا :

  • مجهز به ظرف آسیاب مجزا
  • قابلیت کار با مواد خشک و تر

معایب :

  • ظرفیت کم کاسه برای قسمت خردکن
  • فاقد تکنولوژی خرد کردن نگینی
  • قدرت متوسط و کمتر نسبت به گزینه های دیگر

خردکن برقی SAYA QMC-20

حال می رسیم به محصولی از سایا ، سازنده دستگاه های درجه یک و اقتصادی که در بازار لوازم برقی خانگی شهره خاص و عام می باشد و محصولات آن همواره مشتریان بسیاری را به طرف خود جلب می کند. که البته مالآسف این شرکت نیز حضور کمرنگی در بازار ایران دارد و در کشور ما چندان شناخته شده نمی باشد. به هر حال محصول یاد شده گزینه ای کاملا جمع و جور و پرکاربر است. خردکن مذکور در عین این که دارای وزن بسیار کمی است ، از موتوری قدرتمند برخوردار است که باعث می شود در خرد کردن مواد گوناگون بسیار توانا باشد.

این وسیله نیز همانند دیگر محصولات یاد شده ، دارای سیستمی امنیتی است که از هر گونه دسترسی به تیغه در حین انجام عملیات خرد کردن جلو گیری می نماید. همچنین فعال سازی این خرد کن با استفاده از دکمه ای روی آن صورت می پذیرد . البته توجه داشته باشید که این دکمه به صورت پوش باتن می باشد. یعنی خردکن تا زمانی فعال خواهد بود که شما دکمه را نگهداشته باشید.

144706
خردکن برقی SAYA QMC-20

مزایا :

  • برخورداری از سیستم ایمنی
  • قدرت زیاد
  • وزن کم
  • طراحی بسیار زیبا

معایب :

  • تک سرعته
  • فاقد تکنولوژی خرد کردن نگینی

4 دیدگاه در “کدام آسیاب و خردکن برقی برای خرید مناسب تر است ؟

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:2 ستاره

  2. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

  3. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:2 ستاره

  4. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:2 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو