نگاهی به ویژگی های یک پرینتر خوب + معرفی 10 پرینتر برتر سال 2019 میلادی

صنعت چاپ و دستگاه های چاپ کننده تقریبا تاریخی به اندازه تمدن بشر دارند. و سال های بسیاری از اختراع اولین دستگاه های چاپ توسط سومری ها ، اولین بانیان تمدن بشری می گذرد. دستگاه هایی که با ساختار ساده چینش حرف و ریختن جوهر رویشان کار می کردند. به هر حال زمان بسیاری از آن دوران می گذرد و این صنعت نیز همانند دیگر ابعاد زندگی بشر دستخوش تغییرات بسیاری شده است.

شاید بتوان پرینتر های جوهر افشان که در در اواسط دهه 1980 به بازار عرضه گردیدند را اولین نمونه و اجداد پرینتر های امروزی عنوان کرد. لوازمی که طی مدت زمان بسیار اندکی تبدیل به یکی از تجهیزات پرکاربرد و مفید گردیده و جایگاه مستحکمی در بازار برای خود دست و پا نمودند. به هر حال پس گذشت حدود 40 سال از آن دوران ، شاهد تکامل و بلوغ این لوازم و این صنعت بوده ایم. تا حدی که پرینترها کم کم از حالت صنعتی خارج شده و تبدیل به یک وسیله اداری گردیدند که امروزه در دفاتر ، مغازه ها و حتی خانه های بسیاری از ما یافت می شوند.

امروزه به جد می توان ادعا کرد که پرینترها تبدیل به عصای دست ما شده اند. لوازمی که اگر نباشند ، انجام انبوه کارهای اداری نا ممکن گردیده و طراحی انواع فرم ها و اسناد پر کاربرد، حتی در صورت صرف نظر از شکل ظاهری ، تبدیل به کاری مشقت بار و غیر ممکن می گردد. لذا هر کدام از ما بسته زمینه کاری خود ، ممکن است نیاز به خرید یک نمونه از این ابزار کاربردی را حس کنیم. اما باز هم با توجه به گستره انتخاب بازار عصر حاضر و تنوعی که در میان گزینه های موجود وجود دارد ، به راستی کدام مدل برای ما مناسب و راست کار ما خواهد بود ؟

این دقیقا همان موردی است که می خواهیم در این مطلب از وبلاگ خبری – آموزشی خود ، شما را در رابطه با آن راهنمایی کنیم تا بتوانید گزینه مناسب را بسته به نیاز ، عملکرد مورد انتظار و نیز بودجه مالی خود انتخاب نموده و تهیه نمایید. لطفا در ادامه این مطلب از وبلاگ خبری – آموزشی فروشگاه اینترنتی میهن کالا ، با ما همراه باشید.

ویژگی های یک پرینتر خوب

بی شک یکی از اولین سوالاتی که در هنگام تصمیم برای تهیه یک پرینتر مناسب به ذهن شما می رسد این است که یک پرینتر خوب اصلا دارای چه ویژگی هایی می باشد و چه ملاک هایی برای مقایسه انواع پرینتر ها با یک دیگر مد نظر گرفته می شوند. که در این بخش از مقاله جاری ما قصد داریم شما را با برخی از این ویژگی های اصلی و نیز برخی ویژگی های دیگر و مزایایی که پرینترهای موجود در بازار ممکن است دارا باشند ، آشنا نماییم.

ویژگی های اصلی

کیفیت چاپ (dpi)

این ویژگی را می توان اصلی ترین ویژگی هر پرینتر عنوان نمود. در واقع شیوه کار کلی پرینتر به این صورت است که با رسم نمودن نقاط رنگی ، اقدام به ترسیم اشکال در خواست شده می نماید. از این رو بدیهی است که هر چقدر که تعداد این نقاط افزایش یابد ، کیفیت تصاویر چاپ شده نیز بالاتر خواهد بود. لذا می توان گفت پرینتری با کیفیت تر است که تعداد بیشتری نقاط را در اندازه معینی از سطح کاغذ ( 1 اینچ کاغذ ) ترسیم نماید.

DPI 3
تفاوت دو dpi مختلف در ترسیم یک شکل مشابه – به دقت حاشیه های تصویر سمت راست توجه نمایید.

از این رو از مدت ها پیش واحدی برای این خصوصیت پرینتر تعیین گردیده است که عبارت است از Dot Per Inch یعنی نقطه در اینچ که با نماد dpi نیز نمایش داده می شود. در ضمن از مدت ها پیش استانداردی نیز برای dpi تعیین گردیده است که می گوید تمامی شماره های dpi می بایست مضربی از 300 يا 360 باشند. برای مثال 1200 dpi یا 1440 dpi

توجه : در واقع این خصوصیت را می توان به نوعی مترادف با پکسل ها در تصاویر دانست که هر چقدر تعداد آن ها بالاتر باشد ، تصویر باکیفیت تر خواهد بود.

سرعت موتور

دومین ویژگی مهمی که در رابطه با یک پرینتر وجود دارد بی شک تعداد صفحاتی است که می تواند در واحد زمان چاپ کند. که معمولا با واحد های صفحه در دقيقه (ppm) ، حروف در دقيقه (cpm) يا  (ipm) بيان می گردد. لیکن در هنگام خرید ، این ویژگی نیازمند توجه و بررسی دقیقی می باشد. چرا که فروشندگان اغلب عدد هايی را به خریدار نشان مي دهند كه چاپ كردن در حالت “درفت” را منعكس می نماید.

كه در واقع بسیار سريع تر از حالت عادی چاپ می باشد ولی كيفيت تصاویر چاپ شده در آن به هیچ وجه استاندارد و خوب نمی باشد. يا حتی در مواردی این فریب بدتر بوده وزمان پردازش اوليه پيش از چاپ اولين كاغذ را حذف حذف کرده و به شما نمی گویند. افزون بر این که سرعت چاپ با توجه به پيچيدگي كار نيز می تواند متغير باشد. یعنی چاپ تصاوير پيچيده يا چاپ بر روی هر دو طرف كاغذ بی شک سرعت پرينتر را كند خواهد نمود.

index 1

بافر یا همان حافظه داخلی

بافر یا همان صف یک حافظه داخلی می باشد که از آن معمولا برای نگهداری اطلاعات یا عملیات ها با ترتیبی که قرار است پردازش یا انجام شوند ، استفاده می گردد. پرینتر های قدیمی فاقد بافر بودند و این فرآیند در واقع توسط رایانه ای که به پرینتر متصل گردیده بود صورت می پذیرفت. لیکن با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه سیستم های عامل و رایانه ها صورت پذیرفت ، متخصصین دریافتند که اجرای چنین روندی سبب بالا رفتن میزان پردازش در سیستم عامل شده و آن را بسیار سنگین می نماید.

افزون بر این که در این حالت بروز هر گونه اختلالی در ارتباط میان رایانه و پرینتر سبب می شد که عملیات چاپ به کلی متوقف شود. و دیگر مشکلاتی که خارج از این بحث و این مقاله می باشد. از این رو تولید کنندگان شروع به تعبیه حافظه های در سیستم داخلی پرینتر ها نمودند تا بتواند تمام یا بخشی از اطلاعات قابل چاپ را در خود نگهداشته و از این طریق از بار وارده بر کامپیوتر بکاهد.

حافظه یاد شده معمولا با مقادیر کیلوبایت (KB) یا مگابایت (MB) بیان گردیده و در پرينترهای اداري مدل پايين معمولا حدود 32 تا 128 مگابايت می باشد. این در حالی است كه مدل های بالاتر حدود 256 مگابايت حافظه رم یا بیشتر دارند. همچنین لازم به اشاره است که حافظه پرينترهاي گرافيك محور معمولا از يك گيگابايت آغاز می شود. البته میزان این حافظه در بسیاری از استفاده های روزمره چندان پر اهمیت نمی باشد.

لیکن در ادارات پر مشغله ای که حجم بالایی از مدارک چاپی وجود دارد و یا در صورتی که مراد بر چاپ  فایل های پیچیده یا فشرده گرافیکی می باشد ، حافظه بیشتری مورد نیاز خواهد بود. لذا در چنین مواردی می باید حتما امکان ارتقاء حداکثر حافظه بررسی گردیده و اطمینان حاصل شود که حافظه مدل مورد نظر ، در صورت نیاز قابل افزایش می باشد.

حداکثر صفحات قابل چاپ در ماه (Monthly duty cycle)

این رقم آماری حدودی از حداکثر تعداد کل صفحاتی است که پرینتر مورد بحث می تواند در طول مدت یک ماه ، بدون بروز هیچ مشکلی چاپ نماید. البته توجه داشته باشید که در صورت اهمیت دادن به سلامت پرینترتان بهتر است حجم پرینتی که با استفاده از دستگاه تهیه شده گرفته می شود پایین تر از رقم استاندارد اعلام شده توسط سازنده باشد. و در صورتی که این میزان نیاز شما را رفع نمی نماید و حس می کنید که به تعداد بیشتری نیاز دارید ، بهتر است که به فکر خرید محصول دیگری باشید که محدودیت بالاتری داشته و دوام بیشتری داشته باشد.

همچنین در هنگام خرید پرینتر بهتر است بدانید که میزان حداکثر صفحات قابل چاپ در ماه معمولا به عنوان معیاری برای دوام و پایداری پرینتر نیز در نظر گرفته می شود. چرا که هر قدر این مقدار بیشتر باشد ، به معنای انعطاف پذیری و طول عمر بالاتر دستگاه است. همچنین در رابطه با این دوره فعالیت باید بدانید که ، دوره فعالیت پرینتر های شخصی حدودا پنج هزار صفحه می باشد که معمولا برای مصارف خانگی کافی است و به ندرت به تعدادی بیش از آن نیاز خواهد بود.

لیکن این مقدار در پرینتر های اداری حتی در پایین ترین مدل ها معمولا مقداری بیش از بیست هزار صفحه می باشد. این در حالی است که برخی مدل های بهتر و بالاتر حتی دوره های فعالیت 100 هزار صفحه ای یا بیش از آن را نیز ارائه می نمایند. لذا در صورت تمایل به خرید یک پرینتر اداری ، حتما این ویژگی پرینتر و نیز حجم کاری  واحد مورد نظر را ، مد نظر قرار دهید تا محصول خریداری شده با کار مورد نظر تطابق داشته باشد.

امکان اتصال به شبکه

پرینتر های شخصی به علت این که معمولا روی یک رایانه استفاده می شوند ، تنها دارای یک اتصال USB می باشند. لیکن پرینتر های اداری ، بنابر نیاز معمولای که در واحد های اداری برای بهره گیری چند سیستم از یک پرینتر واحد مطرح می باشد ، معمولا از امکان اتصال به شبکه توسط یک اتصال بی سیم توکار بهره می جویند. و شما می توانید که از این پرینتر ها به صورت اشتراکی ، توسط تمامی رایانه هایی که به صورت بی سیم به یک شبکه متصل می باشند ، استفاده نمایید.

Connecting Printers to Your Network in Four Ways or Less
راه های مختلفی برای share کردن یک پرینتر تحت شبکه وجود دارد – شامل روش های باسیم و بی سیم

همچنین در برخی از این پرینتر ها معمولا یک پورت RJ45 نیز برای اتصال به شبکه های با سیم موجود می باشد. افزون بر این در مدل های پیشرفته تر پرینتر های اداری ، معمولا صفحات تحت شبکه ( قابل دسترسی با مرورگر ) يكپارچه يا ابزارهای ديگر برای مديريت راحت تر تحت شبكه نیز ارائه می گردد. البته شایان ذکر است که پرینتر های شخصی نیز می توانند با اعمال تنظیماتی در رایانه ای که توسط کابل USB به آن متصل شده اند ، تحت یک شبکه محلی قابل دسترسی و استفاده قرار گیرند. لیکن همان طور که اشاره نمودیم این کار مستلزم اعمال تنظیمات خاص و عضویت تمامی رایانه ها در یک هوم گروپ می باشد. ضمن این که روشن بودن رایانه ی متصل به پرینتر نیز برای بهره گیری از پرینتر در این روش ، الزامی می باشد.

ويژگی های نگهداری و تغذیه کاغذ

سینی ورودی کاغذ استانداد و انتخابی

سینی کاغذ قسمتی از پرینتر می باشد که قادر است تعداد زیادی کاغذ را در خود نگهداشته تا قطعه کاغذ کش یکی یکی آن ها را برداشته و کاغذ چاپگر را تغذیه نماید. این قسمت در واقع به این علت تعبیه گردیده است که کاربر مجبور نباشد برای هر پرینت ، یک کاغذ درون پرینتر قرار دهد. چرا که این کار مخصوصا در زمان گرفتن پرینت از چند صفحه و یا گرفتن چند پرینت از یک صفحه بسیار زمانبر و اعصاب خورد کن است.

از جمله استاندارد های سینی ورودی کاغذ می توان به این نمونه اشاره کرد که میزان صفحات قابل نگهداری در سینی کاغذ یک پرینتر معمولا باید بیشتر از صفحات قابل پرینت در یک روز باشد و به طور ایدآل با یک بار پر کردن سینی پرینتر شما باید قادر باشید که 3 الی 4 روز از آن بهره ببرید. البته توجه داشته باشید که این میزان حدودی است که همه ما خوب می دانیم که در مواقعی ممکن است که روز های متمادی نیازی به استفاده از پرینتر نباشد و در بعضی ایام نیاز باشد که تعداد زیادی صفحات کاغذ را پرینت بگیریم.

به هر حال میزان متوسط استاندارد نظر گرفته شده برای پرینتر های شخصی معمولا 100 تا 150 ورق کاغذ می باشد! البته این استاندارد ها بر اساس بالاترین میزان استفاده عنوان گردیده اند و بسیاری از ما در مصرف خانگی شاید حتی در ماه این تعداد پرینت نگیریم. همین استاندارد ها در رابطه با پرینتر های اداری حداقل 250 ورق کاغذ را به عنوان مینیموم ظرفیت مورد نیاز در نظر می گیرند. هر چند سنی هایی برای مدل های بالاتری نیز ارائه گردیده اند که می توانند 500 ورق يا 1000 ورق يا حتی بيش تر نيز در شكل استاندارد يا ارتقاء يافته خود جای دهند.

K1099.wh
تصویری از سینی کاغذ پرینتر Brother DCP-L2540DW

این سینی ها در اکثر پرینترها به صورت کشویی بوده و در زیر دستگاه جای دارد. هر چند برخی پرینتر ها نیز وجود دارند که کاغذشان از طریق یک شکاف در بالا یا قسمت میانی چاپگر تغذیه می شود. همچنین پرینتر های پیشرفته افزون بر برخورداری از سینی ، با بهره گیری از شکافی از امکان تغذیه تک برگی نیز بهره می گیرند. که شما می توانید با بهره گیری از آن ، کاغذ های با اندازه های مختلف و دیگر چاپ شدنی ها همچون پاکت نامه ها و … را بدون نیاز خارج نمودن کاغذ های درون سینی چاپ نمایید.

سینی های چند منظوره

این سینی ها به گونه ای طراحی شده اند که همزمان می توانند چند نوع کاغذ را در خود نگهدارند و پرینتر شما را بسته به دستور پرینتی که صادر نموده اید ، تغذیه نمایند. این سینی ها معمولا برای شرایطی مناسب می باشند که شما گاه و بیگاه نیاز به چاپ کاغذ های مختلفی همچون اندازه های A4 ، A5 ، پاکت نامه و … دارید. در چنین مواقعی بهره گیری از این سینی ها به شما این امکان را می دهند که بدون دخالت دست و بدون اتلاف وقت ، سریعا اقدام به چاپ اسناد مختلف نمایید.

چاپ Duplexing ( روی دو طرف کاغذ )

در بسیاری از مواقع ما تمایل داریم که پرینت خود را به صورت دو رو انجام دهیم تا هم در مصرف کاغذ صرفه جویی کرده باشیم و هم جزوه ها و اسنادمان دارای قطر کمتری بوده و از مشکلات جا به جایی و نگهداری آن ها راهایی یابیم. در چنین مواقعی چنان که پرینتر ما از قابلیت چاپ دو روی خودکار بهره مند باشد ، کار ما بسیار آسان خواهد بود. در غیر این صورت یا مجبوریم که به صورت دستی اقدام به چاپ دو رو نماییم ( هر برگ را چاپ نموده ، برگردانده و طرف دیگر را چاپ کنیم ) یا از قابلیت چاپ صفحات فرد و زوج استفاده کنیم؛ که آن هم مستلزم قرار دادن کاغذ به شیوه خاصی است که می تواند اندکی گیج کننده باشد.

لازم به اشاره است که اکثر پرینتر های اداری معمولا از قابلیت چاپ دو روی اوتوماتیک پشتیبانی می نمایند. لیکن این قابلیت تنها در برخی از پرینتر های شخصی و خانگی مشاهده می شود. لذا در صورتی که قصد دارید حجم زیادی از صفحات را چاپ نمایید ، بهتر است در خرید پرینتر دقت نمایید. چرا که بسیاری از پرینترهای خانگی علاوه بر نداشتن قابلیت چاپ دو رو ، اصلا مناسب چاپ با تعداد بالا نمی باشند و احتمالا نتیجه این کار فشار آمدن به پرینتر و خرابی آن خواهد بود.

ویژگی های مثبت جانبی

امکانات و ویژگی هایی که در ذیل بیان می شود ، خصوصیاتی می باشند که در پرینترها عمومیت ندارند ، لیکن وجودشان به منزله ویژگی مثبتی است که بسیار مفید واقع شده و سبب می شود که پرینتر شما عملکرد بهتری را ارائه نماید.

نمایشگر

این قطعه می تواند در اشکال و انواع مختلف بسته به رده و قیمت پرینتر شما ، روی آن موجود باشد. یکی از مرسوم ترین نمایشگر هایی که در بین پرینتر های سه کاره رواج دارند ، مجموعه ای از چند ال ای دی است که اقدام به نمایش تعداد کپی از یک برگ مشخص می کند. این مدل نمایشگر را معمولا در نمونه های تک کاره نمی بینیم ، چرا که نیازی به آن نیست.

3D Printer lcd led MKS TFT32
تصویری از LCD لمسی یک پرینتر

همچنین برخی انواع پیچیده تر از چاپگرها دارای صفحه نمایش های کوچکی هستند که قادر است با نمایش برخی حروف و جملات شما را در استفاده از پرینتر یاری رسانده و در صورت بروز هر گونه خطا ، اقدام به نمایش پیغام مرتبط با آن بنماید. البته این ها همه معمولا در نمونه های متوسط و ارزان قیمت موجود هستند و عمده نمونه های پیشرفته ، از پنل های LCD لمسی بهره می جویند که تعامل با چاپگر را برای شما فوق العاده راحت و جذاب می کند. در برخی نمونه ها این صفحات لمسی حتی امکان مدیریت شبکه و بافر و … را نیز به کاربر می دهد.

پورت USB

اگر حتی کمترین دانشی از رایانه و شیوه استفاده از آن دارید ، شکی در این نیست که کاملا از مزایای برخورداری از پورت USB در هر وسیله ای آگاه هستید. لذا توضیح چندانی در این رابطه نمی دهیم و تنها به بیان این نکته اکتفاء می کنیم که ، وجود این پورت سبب خواهد شد شما بتوانید فلش مموری دلخواه را به پرینتر خود متصل کرده و مستقیما فایل های مد نظر را پرینت نمایید. البته توجه داشته باشید که در انجام این کار بهتر است تمامی موارد امنیتی را رعایت کرده و از عاری بودن فلش از هر گونه ویروس اطمینان حاصل نمایید ؛ تا بعدا با مشکلی از این بابت روبرو نگردید.

اسلات‌هاي كارت رسانه و پورت‌هاي پيكت بريج

این موارد معمولا برای آن دسته از کاربرانی که قصد دارند که به چاپ عکس در پرینتر های جوهر افشان بپردازند ، مناسب می باشد. چرا که مدل داراي اسلات‌هاي رسانه اي يكپارچه يا يك پورت پيكت بريج شما را قادر خواهد ساخت که به راحتی دستگاه ها و رسانه های مد نظر را به پرینتر متصل نموده و اقدام به پرینت موارد دلخواه نمایید. هر چند چنان که رایانه شما از این پورت ها برخوردار می باشد ، دیگر نیازی به داشتن آن ها روی پرینتر نمی باشد.

سازگاری با سیستم انواع سیستم عامل ها

چنان که از کاربران سیستم عامل ویندوز می باشید ، این مورد مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد. چرا که معمولا درایور مربوط به تمامی پرینترها برای ویندوز منتشر می گردد. لیکن اگر جزء آن دسته از کاربران هستید که کنار ویندوز یا به جای آن از سیستم عامل دیگری همچون لینوکس ، مک یا … بهره می جویند ، بهتر است بدانید که تمامی مدل ها پشتیبانی یکسانی برای این پلتفرم ها نداشته و ممکن است که شما قادر به استفاده از پرینتر خود در این پلتفورم ها نباشید. لذا قبل از خرید پرینتر توجه داشته باشید که آیا با پلتفرم های مد نظر شما سازگاری دارد یا خیر. ( هر چند احتمالا الان کاربران لینوکس دارن نیشخند می زنن و با خودشون می گن “یه درایور ساختن که این حرفا رو نداره”)

10 پرینتر برتر سال 2019 میلادی

خوب حالا که تقریبا با تمامی خصوصیات یک پرینتر ایده آل آشنا شدیم ، بهتر است که برویم سراغ معرفی مناسب ترین پرینتر های موجود در بازار که می توانند جزء بهترین انتخاب های شما در هر زمینه مد نظر باشند.

1- پرینتر Brother MFC-J5330DW

688530
پرینتر Brother MFC-J5330DW

چنان که کوچک ترین آشنایی با پرینتر ها و تاریخچه آن ها داشته باشید ، خود بهتر از هر کسی می دانید که برند Brother جزء برترین های این صنعت به حساب می آید. حال آن که بسیاری مدل Brother MFC-J5330DW این کمپانی را بهترین پرینتر لیزری اداری می دانند. چاپگری که از همه نظر یک گزینه مناسب برای دفاتر کوچک و جمع و جور محسوب می شود.

از جمله خصوصیات مثال زدنی این پرینتر می توان به سرعت بسیار بالای آن در چاپ اوراق اشاره کرد. و جالب است بدانید که کل زمان انتظار برای چاپ ورق اول در این پرینتر تنها 6 ثانیه می باشد که بسیار عالیست. البته سرعت بالا تنها مزیت آن نمی باشد و Brother MFC-J5330DW با وجود این سرعت بالا ، از کیفیت تصاویر چاپی فوق العاده زیادی نیز برخوردار است که آن را برای کارهای تخصص کاملا مناسب می سازد.

از دیگر قابلیت هایی که این پرینتر را کاملا مناسب کارهای اداری می کند می توان به کاربری چهار گانه آن ، یعنی ارائه همزمان پرینت، اسکن، فکس و کپی اشاره کرد. یعنی تمام امکاناتی که در یک دفتر کوچک اداری ممکن است مورد نیاز شما باشد. افزون بر این که محصول یاد شده قادر است تصاویر را تا اندازه A3 چاپ کند. یعنی انواع نقشه های معماری و… را می توان به راحتی با آن پرینت کرد.

از دیگر نقاط قوت این دستگاه امکان اتصال با استفاده از سیستم وایرلس گوشی همراه هوشمند ، تبلت ، لپ تاپ و … است ؛ که به سادگی هر چه تمام تر صورت پذیرفته و به شما امکان خواهد داد تا تصاویر مد نظر خود را با استفاده از این ارتباط به چاپ برسانید. در واقع شاید بتوان این نکته را یکی از دلایل بالا بودن بهره وری این پرینتر عنوان نمود. بعلاوه این که با پرینتر Brother MFC-J5330DW شما قادر خواهید بود که تا 50 برگ را بدون هیچ ورق زدنی اسکن نموده یا از آن ها کپی بگیرید.

اطلاعات این پرینتر :

مدل پرینتر MFC-J5330DW
شرکت سازنده Brother
سایز کاغذ قابل استفاده برای اسکن تا اندازه A4
سایز چاپ تا اندازه A3
نوع کاربری پرینت ، اسکن ، فکس ، کپی
قابلیت وایرلس دارد
رزولوشن چاپ تا 4800×1200 dpi

2- پرینتر Canon imageCLASS LBP6030w

51sjR jMjL. SL1500
پرینتر Canon imageCLASS LBP6030w

آیا به دنبال یک پرینتر مناسب خانگی می گردید ؟ پس باید بدانید که پرینتر Canon imageCLASS LBP6030w بهترین انتخاب ممکن برای شما می باشد. این چاپگر که یکی از جدید ترین محصولات کمپانی خوش نام و پر آوازه Canon به شمار می رود ، هم برای استفاده در خانه و هم برای مصارف اداری بسیار مناسب است. مخصوصا با توجه به نرخ پرینت 19 ورق در دقیقه که به همراه ظرفیت 150 صفحه ای سینی آن ، محصول مورد بحث را برای چاپ اسناد پر شمار اداری مناسب کرده است. البته توجه داشته باشید که در هر مرحله از پرینت شما قادر خواهید بود که تا 100 برگ پرینت بگیرید. و ظرفیت پرینت LBP6030w کانن نیز حدود 5000 برگه در ماه می باشد.

لازم به ذکر است که رزولوشن دستگاه مذکور برابر با 600×600 dpi می باشد که گرافیک بالا، وضوح تصویر و کیفیت رنگ بالا را برای آن به ارمغان آورده است. از دیگر مزیت های این پرینتر می توانیم به پشتیبانی کامل آن از اتصال وایرلس و نیز برخورداری از پورت USB 2.0 اشاره نماییم. که وسیله یاد شده را قادر می سازد با انواع هندست های آندروید و iOS ارتباط بر قرار کرده و فایل های تصویری و متنی دلخواه را برای چاپ مستقیما از آن ها دریافت کند. نکته آخر قابلیت بسیار خوب این محصول در صرف جویی در مصرف انرژی می باشد که  مصرف انرژی را تا 1.6 واپ پایین می آورد و پرینتر مورد بحث را تبدیل به یک محصول بسیار کم مصرف می نماید.

اطلاعات این پرینتر :

مدل پرینتر imageCLASS LBP6030w
شرکت سازنده Canon
قابلیت وایرلس دارد
رزولوشن چاپ تا 600×600 dpi
اندازه برگه A4 ، A5 ، B5 ، letter ، Executive ، Legal

3- پرینتر Canon MX492

pixma mx492 wireless inkjet printer sample d
پرینتر Canon MX492

پرینتر Canon MX492 با وجود اندازه کوچکی که دارد ، یک پرینتر چند کاره عالی محسوب شده و می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما باشد. سایز این پرینتر حدودا 30 درصد کوچکتر از دیگر مدل های مجموعه MX بوده و میزان ذخیره سازی جوهر آن نیز اندکی از مدل های دیگر بیشتر می باشد. همچنین مدل بیان شده از قابلیت های شگفت انگیزی چون نمایش تقویم و تکنولوژی تشخیص چهره نیز بهره می گیرد که به نوعی می توان گفت که در دیگر پرینتر های موجود در بازار به ندرت شاهد ارائه چنین قابلیت های هستیم.

لیکن بهترین ویژگی این پرینتر را می توان ارائه قابلیت ذخیره سازی ویرایش ها و فیلتر های کاربر عنوان نمود. که به شما امکان می دهد تنظیمات مورد علاقه خود را که ترجیح می دهید به صورت پیش فرض بر تمامی تصاویر اعمال گردد ، ذخیره نموده و به راحتی روی هر تصویری که مایل باشید ، اعمال نمایید. لازم به اشاره است که قابلیت مذکور توسط نرم افزار my image garden 7 ارائه گردیده و قابل اجرا می باشد.

همچنین پرینتر Canon MX492 این امکان را به شما می دهد که با بهره گیری از قابلیت های Google Cloud Print2 و AirPrint1  از امکان بی سیم آن استفاده کرده و با گوشی هوشمند ، یا تبلت یا هر وسیله دلخواه دیگر از هر جای اداره ، دفتر و … به آن وصل شده و فایل های خود را به منظور چاپ برای آن بفرستید. لذا با توجه به تمامی این موارد می توان گفت که پرینتر مذکور یک گزینه بسیار مناسب ، جمع و جور و کاربردی است که ضمن بهره وری بالا ، می تواند صرفه جویی چشمگیری در وقت و هزینه را برای شما به همراه داشته باشد.

اطلاعات این پرینتر :

مدل پرینتر MX492
شرکت سازنده Canon
رزولوشن چاپ تصویر رنگی: تا 4800×1200 dpi سیاه و سفید: تا 600×600 dpi
اندازه برگه 4 x 6, 5 x 7, 8 x 10, Letter, Legal, U.S. #10 Envelopes
قابلیت وایرلس دارد

4- پرینتر HP LaserJet M277dw

c04591787
پرینتر HP LaserJet M277dw

این چاپگر را می توان یکی از بهترین محصولات کمپانی بزرگ HP عنوان کرد؛ که یکی از بهترین و معروف ترین برند های شناخته شده در طراحی و تولید پرینترهای لیزری رنگی می باشد. کیفیت تصاویر چاپ شده این پرینتر ، همان طور که انتظار می رود بسیار بالا بوده و رنگ ها توسط آن بسیار به خوبی و با دقت و ظرافت بالایی بر روی برگه ها پرینت می گردند.

لازم به اشاره است که سرعت چاپ محصول یاد شده بسیار بالا بوده و قادر است در هر دقیقه به طور مداوم 19 برگه را به چاپ برساند. همچنین این چاپگر قادر است که 30000 برگه را در ماه پرینت نماید که عدد قابل ملاحظه ای است. افزون بر این با بهره مندی از این پرینتر شما قادر خواهید بود که از امکاناتی چون چاپ ، کپی ، اسکن تصاویر و فکس به صورت یک جا برخوردار شوید. همچنین سینی این پرینتر در حالت استاندارد ظرفیت نگهداری حدود 150 برگه را داراست و از امکان چاپ دو رو به صورت خودکار نیز بهره مند است.

از دیگر تکنولوژی های مهم استفاده شده در این محصول ، بهره گیری از یک صفحه نمایش LCD لمسی با اندازه 3 اینچ می باشد؛ که کار با آن را بسیار آسان و دل نشین می کند. افزون بر این که اتصال راحت گوشی های هوشمند به این پرینتر آن را به محصولی محبوب مبدل ساخته است. در نهایت با توجه به تمامی این مطالب می توان گفت که محصول یاد شده واقع لایق لقب بهترین پرینتر لیزری رنگی اچ پی بوده و تصاویر پرینت شده توسط آن واقعا فوق العاده و شگفت انگیزی می باشند.

اطلاعات این پرینتر :

مدل پرینتر  LaserJet M277dw
شرکت سازنده HP
کاربری‌ها چاپ، کپی، اسکن، فکس
رزولوشن چاپ تا 600 dpi
قابلیت وایرلس دارد

5- پرینتر HP Deskjet 2130 All-in-One printer

c05198964
پرینتر HP Deskjet 2130 All-in-One printer

یک دستگاه چند کاره که یکی دیگر از شاهکار های شرکت HP می باشد که به بهترین جوهرافشان چند کاره شهرت دارد. یک پرینتر جمع و جور که فضای کمی را اشغال می کند در عین این که قادر است علاوه بر پرینت ، قابلیت های اسکن و کپی را نیز برای شما به همراه بیاورد. به عبارت بهتر یک صرف جویی مثبت در هزینه و فضای خانه یا محل کار شما.

ویژگی مثبت دیگر ، سرعت بالای این پرینتر می باشد که به آن امکان می دهد در هر دقیقه حدود 8 برگه سیاه و سفید و 6 صفحه رنگی را به صورت کامل چاپ نماید. همچنین ظرفیت سینی این پرینتر 60 برگ بوده و قادر است در ماه حدود 1000 برگ چاپ نماید ، که برای مصارف خانگی مقدار معقول و مناسبی می باشد. گفتنی است که تصاویر چاپ شده توسط این پرینتر همچنین از کیفیت مناسب و قابل قبولی برخوردار می باشند و پرینتر مذکور قادر است که تصاویری با رزولوشن 1200×1200 dpi در چاپ سیاه و سفید و نیز 1200×4800 dpi در چاپ رنگی ، ارائه نماید.

اطلاعات این پرینتر :

مدل پرینتر Deskjet 2130 All-in-One
شرکت سازنده HP
کاربری ها چاپ ، اسکن ، کپی
فرمت های سازگار JPEG, TIFF, PDF, BMP, PNG
رزولوشن چاپ سیاه و سفید: تا 1200×1200 dpi رنگی: تا 1200×4800 dpi

6- پرینتر Epson WorkForce Pro WF-4630

365384 epson workforce pro wf 4630
پرینتر Epson WorkForce Pro WF-4630

اگر دقت نمایید در اوایل همین مقاله حرف از اولین پرینترهای جوهر افشانی زدیم که در اواسط سال 1980 به بازار جهانی عرضه گردیدند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اولین نمونه از این پرینترها در واقع ساخت همین شرکت ژاپنی اپسون بود که با نام کامل سیکو اپسون ، سابقه ای 77 ساله در این زمینه دارد. ( تاسیس 1942 میلادی )

این پرینتر چند کاره که به کم مصرف بودن مشهور است ، یکی دیگر از انتخاب های مناسب در سال 2019 میلادی می باشد ، که با وجود مصرف بسیار پایین جوهر ، قادر است چاپ بسیار با کیفیتی را به شما ارائه نماید. تا جایی که گفته می شود شما با خرید این پرینتر می توانید تا 50 درصد در هزینه خرید جوهر برای پرینتر خود صرف جویی نمایید.

البته این تنها موردی نیست که این چاپگر در آن صرف جویی می کند ، بلکه پرینتر یاد شده ، باوجود سرعت بالایی که در چاپ دارد ، قادر است که تا 70 درصد در مصرف انرژی نیز صرف جویی نموده و در کل می توان گفت که میزان مصرف انرژی آن بسیار کم است. لازم به ذکر است که سرعت چاپ سیاه و سفید در دستگاه مورد بحث 20 صفحه یک رو و 11 صفحه 2 رو در هر دقیقه می باشد ، که کاملا سریع و قابل قبول می باشد.

همچنین Epson WorkForce Pro WF-4630 از قابلیت اتصال توسط وای فای برخوردار است. به طوری که به راحتی می توان به آن متصل گردیده و از آن استفاده نمود. افزون برر این یک صفحه نمایش LCD نیز در این پرینتر تعبیه گریده است تا امکان برقراری تعامل با کاربر را به صورت چشم گیری افزایش دهد.

اطلاعات این پرینتر :

مدل پرینتر  WorkForce Pro WF-4630
شرکت سازنده Epson
رزولوشن چاپ تا 1200×4800 dpi
نوع صفحه نمایشگر LCD
نوع جوهر DURABrite Ultra pigment ink (smudge, fade and water resistant)

7- پرینتر HP ENVY 5540

402738 hp envy 5540 all in one printer
پرینتر HP ENVY 5540

HP ENVY 5540 ساخت کمپانی اچ پی ، یکی دیگر از پرینتر های چند کاره مناسب محیط های اداری می باشد که در عین بهره مندی از کیفیت چاپ بسیار بالا از هزینه معقولی نیز برخوردار است. در واقع کاربرد چند گانه این پرینتر سبب می شود که شما بتوانید در فضای و هزینه صرف جویی نموده و در حقیقت هر سه مورد کیفیت بالا و هزینه پایین و اشغال فضای کمتر را یک جا داشته باشد.

لازم به اشاره است که این پرینتر همچنین امکان چاپ رنگی را دارا بوده و قادر است در یک دقیقه 12 صفحه سیاه و سفید و یا 8 صفحه رنگی را به صورت کامل و پشت سر هم پرینت نماید. همچنین از دیگر ویژگی های این چاپگر در این زمینه می توان به سینی نگهدارند کاغذ با ظرفیت 125 ورق و نیز امکان پرینت 50 صفحه به صورت پشت سر هم و متوالی اشاره نمود.

از قابلیت های مثبت دیگر این دستگاه می توان به صفحه نمایشگر لمسی ال سی دی سیاه و سفید اشاره کرد که به کاربر اجازه می دهد تعداد برگه های چاپ شده را مشاهده کرده یا اقدام به اعمال تنظیمات یا صدور دستوراتی به پرینتر نماید. بعلاوه این پرینتر نیز مشابه اکثر دیگر محصولات مطرح شده در این مطلب ، از قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند و تبلت ها بهره مند است. که موجب آسان تر گردیدن کارها و نیز بالا رفتن سرعت عملکرد و نهایتا محبوبیت این وسیله می شود.

اطلاعات این پرینتر :

مدل پرینتر ENVY  5540
شرکت سازنده HP
کاربری ها پرینت ، اسکن ، کپی
رزولوشن چاپ رنگی تا 1200×4800 dpi
رزولوشن کپی سیاه و سفید: 300×300 dpi رنگی: 600×600 dpi

8- پرینتر Canon Pixma TS8050

canon pixma ts5050 wi fi inkjet printer 1367c008
پرینتر Canon Pixma TS8050

این پرینتر چند کاره قادر است که اشکال را با کیفیت بالا و جزئیات دقیق و نیز رنگ های واضح ، روی کاغذ به تصویر بکشد. همچنین از دیگر ویژگی های بسیار مهم این محصول می توانیم به کیفیت بالای تصویر، تشخیص رنگ ها، تشخیص سایه ها و … اشاره بکنیم. که با توجه به تمامی این موارد این چاپگر را می توان یکی از بهترین گزینه های موجود مخصوصا برای عکاسان و کسانی که علاقه به چاپ تصاویر زیبا و متنوع دارند ، عنوان کرد.

از دیگر قابلیت های بسیار جالب این پرینتر می توان به سرعت بالای آن در چاپ اشاره نمود. به طوری که Canon Pixma TS8050 قادر است در هر دقیقه 15 صفحه به صورت تک رنگ و نیز 10 صفحه به صورت رنگی چاپ نماید. که با توجه به دیگر نمونه های جوهر افشان همرده ، سرعت نسبتا بالایی است. دیگر خصوصیت این چاپگر کاهش 29 درصدی حجم آن نسبت به مدل های قبلی می باشد. که سبب می شود Canon Pixma TS8050 به عنوان یک پرینتر با اندازه بسیار مناسب شناخته شده و به شما این امکان را می دهد که آن را به راحتی روی میز خود قرار داده و از استفاده آن لذت ببرید.

افزون بر تمامی این ها ، این چاپگر دارای یک نمایشگر لمسی 10.8 سانتی متری می باشد که قادر است اطلاعات چاپ را به شما نشان دهد. افزون بر این که شما با استفاده از این پرینتر قادر خواهید بود که تصاویر و اسناد مختلف را به صورت مستقیم از اسمارت فون خود چاپ کرده و یا پرینتر خود را از طریق امکان بی سیمی که دارد به یک شبکه وای فای متصل نمایید.

اطلاعات این پرینتر :

مدل پرینتر Pixma TS 8050
شرکت سازنده Canon
حالت وایرلس دارد
رزولوشن چاپ تا 2400×9600 dpi
رزولوشن اسکنر 2400×4800 dpi

9- پرینتر HP OfficeJet 4650

c04804976
پرینتر HP OfficeJet 4650

یک پرینتر دیگر در ابعاد کاملا مناسب با قابلیت چاپ ، اسکن ، کپی و فکس که البته از نظر قیمت بسیار ارزانتر و مناسب تر از نمونه های دیگر می باشد. لازم به اشاره است که HP OfficeJet 4650 هر دو سیستم عامل ویندوز و مک را به صورت رسمی و کامل پوشش داده و از قابلیت های جالبی همچون بهره گیری از نمایشگر لمسی ، امکان اتصال به اینترنت و چاپ مستقیم از آن و نیز برخورداری از امکان اتصال وای فای ( بی سیم ) ، برخوردار است.

لازم به اشاره است که این پرینتر همچنین دارای محدودیت هایی می باشد که قبل از تهیه آن می باید مد نظر گرفته شوند. از جمله مهم ترین این محدودیت ها ، این است که محصول مذکور قادر به اتصال به وای فای به صورت خودکار نمی باشد و نیز کارتریج های رنگی و سیاه هر دو به صورت همزمان نمی توانند درون این دستگاه قرار گیرند و شما همواره محدود به بهره گرفتن از یکی خواهید بود.

بعلاوه بهتر است بدانید که سینی پرینتر HP OfficeJet 465 دارای ظرفیتی حدود 100 برگه بوده و نیز سرعت این پرینتر در پرینت برگه های مورد نیاز شما بسیار خوب و مناسب می باشد. به طوری که OfficeJet 4650 قادر خواهد بود تنها در مدت زمان کوتاهی تمامی برگه های مورد نظر شما را چاپ نموده و تحویل دهد.

اطلاعات این پرینتر :

مدل پرینتر OfficeJet 4650
شرکت سازنده HP
پشتیبانی از پلتفرم ویندوز، مک
ماکسیمم اندازه کاغذ 8.5×14
قابلیت Wi-Fi دارد

10- پرینتر Canon Pixma MG2540S

PIXMA MG2540S Default tcm114 1435333
پرینتر Canon Pixma MG2540S

ساده بگوییم ، اگر نیاز شما به پرینتر تنها کاربرد خانگی محدود می باشد و به دنبال گزینه ای کاملا اقتصادی با قیمتی بسیار پایین و البته کیفیتی متوسط به بالا می گردید ، Canon Pixma MG2540S دقیقا همان گزینه مد نظر شماست. این پرینتر جوهر افشان ، با قابلیت چاپ رنگی و سیاه سفید ، یک محصول سه کاره بوده که می تواند قابلیت های اسکن ، پرینت و کپی را به صورت یک جا و با صرف جویی چشمگیری در فضای مورد استفاده ، خدمت شما ارائه نماید.

از جمله دیگر خصوصیات این محصول می توان به ظرفیت 60 برگ سینی نگه دارند کاغذ و نیز سرعت پرینت 8 صفحه سیاه و سفید در دقیقه و یا 4 صفحه رنگی در دقیقه اشاره نمود. همچنین باید اشاره نماییم که کیفیت تصاویر و اسناد پرینت شده توسط این محصول ، بر خلاف قیمت پایین آن ، بسیار با کیفیت بوده و شکی در این نیست که رضایت شما را به همراه خواهند داشت. مخصوصا در رابطه با پرینت تصاویر رنگی به جد می توان ادعا کرد که این محصول بسیار نزدیک به محصولات بالا رده و گران قیمت می باشد و تصاویر چاپ شده بسیار واضح و دقیق و با جزئیات و البته با رنگ بندی فوق العاده عالی می باشند.

البته قیمت پایین این محصول نقصان هایی را نیز برای آن در پی داشته است. که از مهم ترین آن ها می توانیم به عدم برخوردای از قابلیت فکس و نیز بی بهره بودن از مانیتور یا پنل های نمایشی اشاره نمود. همچنین این پرینتر فاقد پورت شبکه نیز می باشد. اما ایرادی که بیشتر از همه این ها محسوس است ، نبود کابل رابط رایانه در بسته بندی و لوازم همراه این محصول می باشد که مستلزم پرداخت هزینه اضافی و نیز صرف وقت برآی تهیه آن می باشد.

همچنین این محصول دارای وزنی معادل 3.5 کیلو گرم بوده و از سیستم صرف جویی 30 درصدی در پرینت جوهری بهره می جوید. همچنین تصاویر پرینت شده توسط این چاپگر می توانند از رزولوشنی حاداکثر تا 4800dpi بهره بگیرند که در نوع خوب و بنا بر قیمت و رده این محصول فوق العاده است. از دیگر قابلیت های مثبت این دستگاه همچنین می توان به قابلیت خاموشی خودکار و نیز پرینت مستقیم از وب اشاره کرد.

اطلاعات این پرینتر :

مدل پرینتر Pixma MG2540S
شرکت سازنده Canon
کاربری ها پرینت ، اسکن ، کپی
ماکسیمم اندازه کاغذ A4 ، LTR
قابلیت Wi-Fi ندارد

سخن نهایی

در مطلب جاری تلاش شد تا علاوه بر آشنا نمودن شما عزیزان با خصوصیات و ملاک های انتخاب یک پرینتر خوب ، تعدادی از مناسب ترین پرینتر های موجود در بازار روز دنیا نیز با توضیحی مختصر در رابطه با خصوصیات سخت افزاری و زمینه پیشفرض کاریشان معرفی گردند. اکثر محصولاتی که ما دراین لیست برای شما قرار دادیم از وزن کم و ابعاد مناسبی برخوردار بوده و بنا بر قیمتی که دارند ، امکاناتی را ارائه می کنند که کاملا مقبول می باشد.

لذا امیدواریم که در صورت تمایل شما به خرید یک پرینتر مناسب برای خانه یا محل کارتان ، این نوشته مفید واقع شده و بتواند شما را بیش از پیش به سمت گزینه مناسب کارتان سوق دهد.

.

1 دیدگاه در “نگاهی به ویژگی های یک پرینتر خوب + معرفی 10 پرینتر برتر سال 2019 میلادی

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو