راهنمای خرید بهترین سرخ کن و لیست پرفروش ترین سرخ کن ها در ایران

قصد داریم در این نوشته از وبلاگ خبری آموزشی فروشگاه اینترنتی میهن کالا در مورد راهنمای خرید بهترین سرخ کن مطالبی را برای شما قرار دهیم. بهترین سرخ کن وسیله ای می باشد که سرخ کردن مواد غذایی را با سرعت بالاتری و در یک حرارت معین انجام دهد. دستگاه سرخ کن از پیچیدگی خاصی برخوردار نیست و دارای یک المنت گرم کننده و یک سبد فلزی برای قرار گیری مواد غذایی می باشد که به راحتی می توانید غذای خود را سرخ کنید. بر روی سبد دستگیره ای تعبیه شده است که به راحتی می توانید سرخ کن را حرکت کنید. سرخ کن می تواند با حرارت بالا و سرعت زیاد غذا را برای شما سرخ کند.

در فست فود برای سرخ کردن و برشته کردن مواد غذایی از دستگاه سرخ کن استفاده می شود و این امر باعث می شود تا در مصرف انرژی صرفه جویی شده و هم غذا سریع تر حاضر شود. جنس بدنه دستگاه معمولا از استیل یا فولاد نرم می باشد که بدنه استیل دارای مزایای بیشتری نسبت به بدنه فولاد نرم می باشد. جنس های استیل بهترین انتخاب برای دستگاه های سرخ کن می باشند. در دستگاه های سرخ کن نقطه سرد وجود دارد که باعث می شود تا بسیاری از خرده غذا هنگامی که ته نشین می شود در دمای پایین باعث لکه دار شدن و فاسد شدن روغن نشوند. خیلی از افراد به دنبال خرید سرخ کن نمی روند و دلیل آنها این است که سرخ کن ها میزان مصرف روغن زیادی دارند. باید خاطر نشان کنیم که در سال های اخیر دستگاه هایی تولید شده است که بدون استفاده از روغن زیاد می تواند غذای شما را به شکل ویژه ای سرخ کند.

بهترین سرخ کن ها بطور کلی به چند دسته تقسیم بندی می شوند:

سرخ کن های معمولی الکتریکی

سرخ کن های الکتریکی از یک المنت و یک محفظه روغن تشکیل شده است که باعث می شود مواد غذایی در درجه های مختلف حرارت ببینند و سرخ شوند.

سرخ کن های بدون روغن یا کم مصرف

سرخ کن های بدون روغن یا کم مصرف دستگاه هایی هستند که مواد غذایی را بدون استفاده از روغن و با جریان سریع هوا حرارت می دهند.

مینی سرخ کن ها

این دستگاه ها نمونه کوچکی از سرخ کن های موجود در بازار هستند که تمام ویژگی های بهترین سرخ کن را دارا می باشد

delonghi multifry fh1394
سرخ کن وسیله ای است که از آن برای سرخ کردن و برشته کردن مواد غذایی استفاده می شود.

برای خرید بهترین سرخ کن به چند نکته توجه کنید:

بودجه و گارانتی سرخ کن

به مانند سایر لوازمی که خریداری می کنید برای خرید سرخ کن نیز می بایست به بودجه خود توجه کنید. ابتدا باید بودجه خود را تعیین کنید و سپس اقدام به خرید کنید. یکی دیگر از معیارهای خرید سرخ کن گارانتی دستگاه می باشد.

محفظه و میزان گنجایش سرخ کن

سرخ کن را به توجه به تعداد اعضای خانواده خود انتخاب کنید. اگر اعضای خانواده شما دو نفر می باشد بهتر است دستگاه کوچک تر را انتخاب کنید. برای خرید سرخ کن سعی کنید به محظفه آن دقت کنید و دستگاهی را خریداری کنید که دارای محفظه استوانه ای باشد ، چرا که مواد غذایی بزرگ تری را می توان در آن قرار داد و برای خانواده های پرجمعیت مناسب است. برای خانواده های کم جمعیت بهتر است از سرخ کن های با محفظه چهارگوش استفاده شود.

به سبد سرخ کن ها دقت کنید

به طور کلی سبد سرخ کن از دو نوع آسانسوری و دستی می باشد. استفاده از سبدهای آسانسوری شاید در نگاه اول آسان باشد اما احتمال آسیب دیدن این نوع سبدها بالاست و ممکن است غذا در سبد گیر بیفتد که در آن صورت باید با کفگیر برای خروج مواد غذایی اقدام کنید. سبد های بزرگ اجازه پخت و تهیه انواع ماهی و مرغ را به راحتی برای شما فراهم می کند.

چراغ وضعیت در سرخ کن

چراغ وضعیت دستگاه همانطور که مشخص است برای نشان دادن وضعیت روشن یا خاموش بودن دستگاه می باشد و کاربرد دیگری ندارد.

به فیلتر دستگاه دقت کنید

فیلتر در دستگاه های سرخ کن دارای وظایفی می باشد که یکی از آنها جلوگیری از پخش بوی ناشی از سرخ کردن غذا می باشد. فیلتر سرخ کن ها معمولا به مرور زمان خراب می شوند بنابراین بهتر است دستگاهی را خریداری کنید که دارای فیلتر قابل تعویض باشد.

رنگ و طراحی دستگاه سرخ کن

برای خانم ها طراحی و رنگ دستگاه و ست بودن آن با لوازم آشپزخانه بسیار مهم می باشد. سرخ کن ها در رنگ بندی و طرح مختلف در بازار وجود دارند. شما می توانید بنا به سلیقه ی خود بهترین ها را انتخاب کنید. سعی کنید کیفیت دستگاه را فدای رنگ و ظاهر آن نکنید.

به لایه داخلی دستگاه دقت کنید

در هنگام خرید سعی کنید محصولی را انتخاب کنید که دارای جنس لایه داخلی نچسب باشد چرا به راحتی شسته می شود و ضایعات غذا کم می شود.

لیست پر فروش ترین سرخ کن ها در ایران

پس از آشنا شدن با نکات مهم در مورد خرید دستگاه سرخ کن قصد داریم در این بخش در مورد پرفروش ترین سرخ کن ها در ایران مطالبی را برای شما عزیزان همیشه همراه قرار دهیم.

1) سرخ کن فیلیپس مدل HD9216

اگر بخواهیم یکی از کاربردی ترین سرخ کن های ایران را معرفی کنیم می بایست سرخ کن فیلیپس را نام ببریم. این مدل یکی از کاربردی ترین محصولات شرکت فیلیپس می باشد که دارای طراحی بسیار زیبایی است. این دستگاه دارای محفظه کشویی بوده که به جای محفظه آسانسوری تعبیه شده است که شما می توانید به کمک این محفظه غذا را به راحتی بیرون بیاورید. ظرفیت سبد حدود 800 گرم می باشد و برای خانواده ی متوسط مناسب است. دستگاه فوق می تواند غذا را بدون روغن سرخ کند و باعث صرفه جویی در مصرف روغن می شود. شما می توانید با یک قاشق روغن غذا را خوش طعم کرده و سرخ کنید. سرخ کن مذکور از تکنولوژی جریان سریع هوا با چرخش استوانه ای بهره می برد تا گرما به صورت کاملا یکنواخت روی مواد غذایی توزیع شود. این امر باعث می شود تا غذا برشته شده و پخته و نرم شود.

یکی از مزیت های جالب دستگاه تنظیم زمان سرخ کردن تا سی دقیقه می باشد که دستگاه پس از رسیدن به این زمان به صورت خودکار خاموش می شود. دستگاه دارای پایه های ضد لغزش بوده و از سر خوردن آن جلوگیری می کند. قسمت انتهایی دستگاه به گونه ای طراحی شده است که گردش هوای گرم را آسان می کند. سرخ کن فوق دارای قابلیت جمع شدن سیم زیر دستگاه می باشد.

نقاط قوت:

دارای محفظه جمع شونده سیم – مجهز به سیستم سرخ شدن بدون روغن – مجهز به خاموش شونده خودکار

نقاط ضعف:

ندارد

1893654
سرخ کن فیلیپس مدل HD9216

2) سرخ کن تفال مدل FZ 7062

سرخ کن تفال یک محصول فرانسوی می باشد که به عنوان اولین سرخ کنی می باشد که گنجایش یک کیلوگرم مواد غذایی را دارا می باشد. شما می توانید با یک قاشق روغن یک کیلو مواد غذایی را به راحتی سرخ کنید. این دستگاه مناسب برای افرادی می باشد که قصد کاهش وزن دارند و در رژیم می باشند. به طور متوسط دستگاه قادر است در حدود 35 دقیقه غذا را برای شما کامل سرخ کند. امکانت این سرخ کن به شما اجازه می دهد که غذاهای سرخ کردنی مانند فلافل را راحت تر از همیشه درست کنید.

نقاط قوت:

مجهز به سیستم سرخ کردن بدون روغن – دارای تایمر با صدای بوق پایان پخت

نقاط ضعف:

ندارد

133132
سرخ کن تفال مدل FZ 7062

3) سرخ کن تامسون مدل TM-AF1800

یکی از سرخ کن های با کیفیت و زیبا سرخ کن تامسون است که دارای ویژگی های منحصر به فرد می باشد. سبد این دستگاه به صورت کشویی باز می شود و برای راحتی کار یک دستگه بر روی سبد تعبیه شده است. در دستگاه عایقی در نظر گرفته شده است که باعث می شود تا بدنه دستگاه خنک باقی بماند. سرخ کن 1800 تامسون برای افرادی مناسب است که به دنبال غذاهای سالم هستند چرا که شما می توانید با روغن کم غذاهای خود را سرخ کنید. دستگاه دارای یک صفحه نمایش لمسی بوده که می توانید دما و زمان باقی مانده را مشاهده کنید و تنظیمات را به دلخواه خود انجام دهید.

نقاط قوت:

مصرف بسیار کم روغن – دارای صفحه نمایشگر – دارای صفحه لمسی

نقاط ضعف:

نداشتن محفظه جمع آوری سیم

1964981
سرخ کن تامسون مدل TM-AF1800

4) سرخ کن پارس خزر مدل FR-2014

یکی از برندهای خوش نام در زمینه تولید لوازم خانگی پارس خزر می باشد. سرخ کن پارس خزر مدل FR-2014 یکی از بهترین سرخ کن های بازار می باشد که دارای مصارف خانگی است. ظرفیت این دستگاه حدود 2 لیتر می باشد. دستگاه دارای ویژگی های کلیدی بسیاری می باشد که از جمله آنها می توان به قطع کن خودکار ، محفظه جمع کننده سیم ، فیلتر هوای قابل تعویض و پنجره دید مواد غذایی اشاره کرد. سیستمی در دستگاه تعبیه شده است که به شما زمان رسیدن روغن به دمای مطلوب را اطلاع می دهد.

شما می توانید بدون نگران مواد غذایی را داخل دستگاه ریخته و زمان و درجه مورد نظر خود را انتخاب کنید چرا که دستگاه دارای قابلیت قطع خودکار می باشد. شما در انتها می توانید به راحتی دستگاه را بشویید.

نقاط قوت:

دارای پنجره دید در حین پخت – دارای تایمر قطع خودکار – نشانگر رسیدن روغن به دمای مطلوب

نقاط ضعف:

نداشتن صفحه نمایشگر

1497526186
سرخ کن پارس خزر مدل FR-2014

5) سرخ کن مولینکس مدل AM302

مولینکس در تولید محصولات لوازم خانگی دارای مهارت می باشد. دستگاه فوق در رتبه پنجم پرفروش ترین سرخ کن ها می باشد. شما به کمک این دستگاه می توانید بهترین غذاها را میل کنید چرا که سرخ کردن آن بی نظیر است. سرخ کن مذکور دارای فیلتر ضدبو می باشد که از ایجاد بوی بد جلوگیری می کند. یکی از معایب اصلی دستگاه نبود سیستم قطع خودکار می باشد. کلید تنظیم حرارت به شما این امکان را می دهد که زمان پخت مواد غذایی خود را تنظیم کنید. دستگاه به گونه ای طراحی شده است که از صفحه نمایش بهره می برد.

نقاط قوت:

دارای سیستم تنظیم درجه حرارت – مجهز به خاموش شونده خودکار

نقاط ضعف:

نداشتن صفحه نمایش – نداشتن محفظه جمع آوری سیم

4601
سرخ کن مولینکس مدل AM302

6) سرخ کن آرزوم مدل AR276

همانطور که مستحضر هستید آرزوم یک برند ترکیه ای می باشد که این برند در کشور ترکیه، جزو پرفروش ترین برندهای لوازم خانگی می باشد. سرخ کن فوق در رتبه ششم پرفروش ترین ها قرار گرفته است. یکی از ویژگی های جالب این دستگاه درب شفاف و شیشه ای آن می باشد که باعث می شود تا شما در هنگام پخت بتوانید داخل آن را مشاهده کنید. در سرخ کن قابلیت تنظیم درجه حرارت وجود دارد که شما می توانید دستگاه را روی حرارت 80 تا  درجه240 تنظیم کنید. دستگاه دارای سیستم تنظیم درجه حرات و مجهز به خاموش شونده خودکار می باشد.

نقاط قوت:

دارای درب شیشه ای – دارای دستگیره سیلیکونی – قابلیت استفاده به عنوان بخارپز – دارای سیستم تنظیم درجه حرارت – مجهز به خاموش شونده خودکار

نقاط ضعف:

نداشتن صفحه نمایش

1610626
سرخ کن آرزوم مدل AR276

7) سرخ کن سوئیس هوم مدل CLS-430

سرخ کن سوئیس هوم مدل CLS-430 یک سرخ کن پرطرفدار از برند سوئیس هوم می باشد که در این دستگاه دستگیره تنظیم دما تعبیه شده است. شما می توانید به کمک این تنظیمات دمای مناسب پخت را انتخاب کنید. در قسمت بالایی دستگاه یک در شفاف قرار گرفته است که می توانید مراحل پخت را مشاهده کنید. قابلیت جداسازی قطعات در این سرخ کن وجود دارد به صورتی که شما بعد از پخت می توانید قطعات را جدا کرده و بشویید. دستگاه فوق یک سرخ کن زیبا و کاربردی می باشد.

نقاط قوت:

دارای قابلیت شستشوی قطعات – دارای درب شیشه ای – دارای سیستم تنظیم درجه حرارت – دارای تایمر دیجیتال

نقاط ضعف:

ندارد

4771286
سرخ کن سوئیس هوم مدل CLS-430

8) سرخ کن فیلیپس سری Viva Collection مدل HD9220

فیلیپس یک برند مطرح می باشد که در زمینه تولید لوازم خانگی فعالیت می کند و سابقه طولانی دارد. محصولات این برند از کیفیت بالایی برخوردار است که شما می توانید سرخ کن فیلیپس را با خیال راحت خریداری کنید. سرخ کن مذکور قابلیت پخت سریع مواد غذایی را در کمترین زمان ممکن دارا می باشد. شما بدون استفاده از روغن زیاد می توانید مواد غذایی درون دستگاه را سرخ کنید. در این دستگاه دکمه تنظیم درجه حرارت تعبیه شده است و شما می توانید در کمتر از سی دقیقه غذای خود را سرخ کنید.

نقاط قوت:

دارای سیستم تنظیم درجه حرارت – دارای تایمر

نقاط ضعف:

نداشتن صفحه نمایش

115333
سرخ کن فیلیپس سری Viva Collection مدل HD9220

9) سرخ کن مک استایلر مدل MC-1600

سرخ کن مک استایلر از برند مک استایلر بوده که در رتبه نهم پرفروش ترین ها قرار دارد. این سرخ کن دارای طراحی متفاوتی نسبت به بقیه دستگاه ها بوده به گونه ای که درب آن به صورت کشویی باز می شود و بر روی آن دسته ای تعبیه شده است که کار با دستگاه را آسان می کند. شما به کمک این دستگاه می توانید در کمترین زمان ممکن و بدون استفاده از روغن مواد غذایی را سرخ کنید. دستگاه از قابلیت تنظیم درجه حرارت پشتیبانی می کند. شما می توانید مواد غذایی را داخل دستگاه ریخته و در زمان ممکن و با درجه حرارت دلخواه سرخ کنید.

نقاط قوت:

دارای سیستم تنظیم درجه حرارت – دارای تایمر

نقاط ضعف:

نداشتن صفحه نمایشگر – نداشتن محفظه جمع آوری سیم

110047543
سرخ کن مک استایلر مدل MC-1600

10) سرخ کن بیشل مدل BL-DF-008

آخرین سرخ کنی که قصد معرفی آن را داریم سرخ کن بیشل می باشد که در رتبه دهم قرار دارد. شاید دلیل قرار گرفتن این دستگاه در رتبه دهم کیفیت پایین آن نیست ، خیلی از افراد با این برند آشنایی ندارند و سعی دارند تا برند معروف تری را برای خرید انتخاب کنند. سرخ کن فوق به شما این امکان را می دهد که مواد غذایی مورد نظر خود را با هشتاد درصد چربی کمتر سرخ کنید. کسانی که در رژیم غذایی هستند می توانند از این دستگاه استفاده کنند. یکی از ویژگی های جالب این دستگاه وجود جدا کننده می باشد که باعث پخت همزمان دو نوع غذا در یک زمان می شود. سیستم خاموشی خودکار باعث می شود تا دستگاه پس از پختن مواد غذایی به صورت کامل خاموش شود.

نقاط قوت:

دارای سیستم تنظیم درجه حرارت – مجهز به خاموش شونده خودکار

نقاط ضعف:

ندارد

2266272
سرخ کن بیشل مدل BL-DF-008

کلیک کنید : خرید از بانه

7 دیدگاه در “راهنمای خرید بهترین سرخ کن و لیست پرفروش ترین سرخ کن ها در ایران

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:2 ستاره

  2. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  3. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

  4. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:1 ستاره

  5. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

  6. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  7. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:2 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو